Wednesday, April 18, 2012

Filem MY WAY . Filem Termahal Korea



Sinopsis Filem My Way :





Sebuah filem berdasarkan kisah benar peristiwa perang dunia kedua ini bermula dengan pertemuan dua pemuda dari dua Negara. Jun-Shik (Jang Dong-Gun), pemuda Korea yang bercita-cita ingin menjadi seorang jaguh marathon seperti idolanya dan Hasegawa Tatsuo (Joe Odagiri), pemuda Jepun yang mempunyai kehebatan larian seperti Jun-Shik. Mereka bertemu sebagai musuh pada zaman kanak-kanak lagi apabila masing-masing mahu menunjukkan kehebatan larian mereka. Namun segalanya berubah apabila Jun-Shik dan rakan baiknya Kim In-Kwon (Lee Jong-Dae) dikerah menjadi tentera Jepun akibat rusuhan yang mereka lakukan ketika kemenangan yang sepatutnya milik Jun-Shik, diberikan kepada Tatsuo dalam pemilihan marathon Olimpik Tokyo. Lebih menyakitkan apabila Tatsuo pula mengetuai tentera Jepun sebagai Kolonel.





Penglibatan mereka berdua dalam peperangan dunia kedua telah merapatkan jurang permusuhan, lebih-lebih lagi apabila tentera Jepun kalah kepada tentera Soviet dan memaksa Tatsuo melucutkan jawatannya dan menjadi tawanan perang tentera soviet bersama Jun-Shik. Mereka dikerah bersama tawanan perang yang lain untuk berperang dengan tentera Jerman sehingga menyebabkan perpisahan terjadi antara keduanya dalam peperangan paling teruk dalam era perang dunia kedua.






Tatsuo yang mula menyedari sikapnya yang mementingkan diri akhirnya berjaya bertemu kembali dengan Jun-Shik apabila mereka sama-sama berada di kem tentera Jerman di Normandy, Perancis. Kali ini mereka sepakat untuk melarikan diri dari kem tentera tersebut dan kembali ke Korea untuk meneruskan cita-cita mereka menjadi jaguh marathon. Berjayakah misi mereka? Saksikan perjalanan perit yang diharungi oleh dua pemuda ini yang dahulunya musuh kini bergantung harapan sesama sendiri demi mencapai impian mereka yang satu.









Trailer Filem My Way:






Esok keluar filem ni 19 April 2012. Best cerita ni. Daripada dok layan kpop-kpop je manjang. Baik kau layan cerita ni



ok bye!

Kalau suka boleh lah LIKE =)

www.tips-fb.com

7 comments:

puteri rimba said...

waaaaahhhh...jang dong gun...my hero...heeeee

Fara E's said...

agree . mana yang rasa diri tu gila k-pop , tak k-pop la kalau tak layan cerita ni . haha

Umie Artoqiemie said...

korea kaya. lalala

AdilaAzmir™ said...

cerita melayu tak mampu tandingi org luar kan. hm

Fuza Marquis said...

Yess, cerita ni macam awesome gila. Jalan cerita dia tu mahal!

TeTerBanG said...

wahhhh....menarik gegila nie! ngan hero2 yg mntop, yg mletop! syok2..

~Sya~ said...

hr tu tgk movie perancis pun mcm ni gakla...kisah benar tahanan perang larikan diri...best sgt...

Post a Comment

Susah susah je nak komen. Terima kasih daun keladi, kalau boleh komen lah lagi lain lain entri. muehehe

Click Me !