Friday, March 16, 2012

Sanah Helwa ya Ummi =)

Sanah Helwa ya Ummi tu bermaksud Selamat Ulang Tahun IBU =)


Sanah Helwa ni dalam Bahasa Arab dan sama lah maksud dengan "Happy Birthday"  yang orang selalu dok nyanyi "selamat hari JADI, selamat hari JADI" tu. Tapi apa yang JADI nya tak tahu ah apa benda dok selamat hari-jadi-hari-jadi





IBU yang terbaik dalam dunia sampai menang Grammy Award gitu. Kau hado? =p



Aku selalu bertekak dengan ibu aku ni, banyak dosa aku dengan ibu aku ni, dosa bertekak satu hal, melawan hal lain pulak. Tapi hari ni janji tak melawan eh eh eh. Tapi hari ni je lah, esok lusa tak tahu lah sampai mana bertahan nya. Orang seronok kumpul pahala, aku sesedap je mengumpul dosa dengan ibu aku ni. hehh



Ibu aku tak kasi sebenarnya aku pakai mekap mekap ni, sebab dia kata kalau selalu pakai mekap ni muka dah tak neutral, nanti bila dah tak mekap muka dah tak-cantik-pucat-macam-orang-tua, pastu kena selalu pakai mekap je manjang. Tapi di sebab kan aku sangat lah "mendengar kata " ibu aku ni. Aku pon dok tenyeh lah segala jenis mekap dulu.Konon dah mekap tu, muka boleh transform jadi Juliana Evans lah konon nya. Berangan engkooo tapi nan hado nya  lah macam Juliana Evans! Macam jambatan ada.




 Lepastu padan muka aku, sebab jerawat dengan tak ada segan silu nya bermaharaja lela di muka aku.Jerawat-jerawat ni dah ah tak bagi salam nak menepek kat muka aku ni. Suka hati dia je main redah duduk lama-lama dekat muka aku. Kojaqqq punya jerawat. Haa tu lah DERHAKA lagi cakap ibu. Hambek!



Lagi satu ibu aku ni selalu pergi gym. Aku selalu bising dekat ibu aku "ibu dah kurus , nak kurus apa lagi?"


serangan di balas oleh ibu "orang pergi gym bukan nak kurus je, nak sihat, kasi badan fit, dah tua-tua ni lagi kena jaga, kang banyak penyakit datang, esok ikut ibu pergi gym"


"ok. esok nak pergi, kejut kan eh eh eh, nak kurus sihat dan cergas macam iklan milo jugakk" 



tapi esok pagi nya


"jom jom pergi gym. bangun bangun." (ketuk pintu bilik)

Bukak pintu bilik dengan tahi mata berkepul kepul "tetiba rasa macam malas pulak. Katil dari tadi dok panggil suruh sambung tidur. esok lah buuuu"

"ni malas nak ajak ni, apa pon tak boleh"


Aku pon sambung tidur krohhhh krohhh balek sebab tu aku sangat "kurus" dan "slim"







Korang pernah tengok iklan SILKYGIRL tak?? yang SHARIFAH AMANI dengan DAFI ada dalam iklan tu. DAFI ada cakap. "mak saya cakap kalau nak tengok rupa isteri kita bila dah tua macam mana.tengok mak dia.bila saya tengok mak awak tadi.senang hati saya" 




lepastu kan mata dia pergi jeling gataiii kat mak si NANI tu. hehhh. Kalau aku la dalam iklan tu, aku terus pergi dapur cari garfu, pastu cocok mata Dafi tu. Keji tol. Terus trademark Dafi bertukar jadi tak baikkkkkk punyaaaaa, Dafi di mana? Dafi di sini, sempuuuutttttttt




Aku rasa dah lapanpulohnam kali dah aku asyik tulis dalam blog aku ni apa Dafi cakap dalam iklan tu kalau aku cerita pasal ibu aku. Ahh lantak!




Tapi korang dah tahu lah aku tua karang macam mana rupa aku. ehem ehem



Yang penting mesej yang nak disampaikan adalah makin tua nanti aku makin kurus macam ibu aku. *ehem ehem* *berdehem garau*


16 MAC bersamaan dengan hari ini, ulang tahun kelahiran ibu aku dan aku sebagai anak yang "baik" dan "sangat mendengar kata" nak ucapkan semoga ibu dipanjangkan umur,dikuatkan iman, dikurniakan kesihatan, diberikan rezeki yang melimpah ruah dan ditabahkan hati menjaga aku dengan adik-beradik aku yang "sopan-santun dan berbudi pekerti mulia" ini. =)




I LOVE YOU SO MUCH IBU!!!! *terus joget lagu k-pop eh! m-pop macam MAX 24-7, terus beli kasut ada sayap*




ok bye!

44 comments:

  1. Happy Birthday To Ibu CikEpal yaa ..
    ^_^

    ReplyDelete
  2. ckp dekat ibu CE selamt ulang tahun yang ke brp er??

    ReplyDelete
  3. semoga panjang umur murah rezeki

    ReplyDelete
  4. ibu awak cantik dan dan nampak muda lagi cik epal.
    selamat hari lahir erk untukibu awak :-D

    ReplyDelete
  5. mak CE nmpak muda sangat , sangat cantik dan menawan :)

    ReplyDelete
  6. ohhhh.. ptt la ibu cik epal cantek..

    g gym n x mekap rupanya..

    sy pn tak ske mekap, rsenye natural tu lg cantekkk..

    dr dok tepekkk, mcm hantu..

    kdg tu bkn nmpk cantekk tp pelik...

    ReplyDelete
  7. epi besday Ibu cik Epal, smlm besday mak k.ct kat jengka.....

    ReplyDelete
  8. Cantiknye Ummi dia.... ",) mcm kakak pun ado...hehe :)

    ReplyDelete
  9. lama xbaca entry cik epal..ni pon sebab ternampak kat fb..nway,sanah helwa to ur ummi too..

    ReplyDelete
  10. hey, sama besday ngn gua la ce. kirim slm ibuuuuuuuu

    ReplyDelete
  11. mak akak lagi comel laa..hehe :)

    ReplyDelete
  12. ibu CE nmpak muda lah..kelass ibu CE pergi gym..hukhuk

    ReplyDelete
  13. SALAM... SELAMAT HARIJADI PADA IBU CIK EPAL.. JOM TERJAH BLOG JOMRIA

    ReplyDelete
  14. ibu cik epal sgt gorgeous..cntk sgt..x dmakan dek usia..cik epal pun cntk..nnt mesti lawa mcm ibu wpun umo dah mningkat..
    btw,smoga ibu cik epal dmurahkn rezeki selalu..amin

    ReplyDelete
  15. selamat hari lahir ibu cik epal yang cantik...hehehe

    ReplyDelete
  16. Aww selamat ulang tahun ibu cik epal! Tapi mmg, ibu cik epal nampak maintain ayu jeee! I pon jelessss! huhu.

    ReplyDelete
  17. Ur mom so prettayyy. kalah cik epal! hehe

    ReplyDelete
  18. everyone have their awesome mom! :D

    appy bday to ummi, eh your ummi :)

    p.s doakan cik epal cepat kurus :P

    ReplyDelete
  19. selamat ulangtahun kelahiran yaa ibu AKA ibu CE :)


    May Allah always bless u and ur famili. semoga panjang umur, murah rezeki. insyallah.

    ReplyDelete
  20. semoga ibu cik epal dimurahkan rezeki dan dipanjangkan umur olehNya.selamat hari lahir :)

    ReplyDelete
  21. hahahha how i miss Cik Epal writing like this... so witty & funny

    ReplyDelete
  22. happy besday to ur ummi... kemsalam pelok cium :D

    ReplyDelete
  23. sanah helwa kpd ibu cik epal.
    cantek ibu cik epal.nampak mude.
    haa cik epla jadi anak solehah ye =)

    ReplyDelete
  24. sanah helwa .
    cik epal jadi anak baik ye =)

    ReplyDelete
  25. send my regard to your mom n wish her a happy happy happy day!

    :)

    ReplyDelete
  26. haha, terbaikkkk. kasih ibu samai ke syurgaa *tiba2*

    ReplyDelete
  27. selamat ari jadi aunty. semoga cepat-cepat dapat menantu. hihik :P

    ReplyDelete
  28. tentu dah entry terbaik...tahniah...!!lumayan...cerita la sikit dalam blog..bagaimana boleh terpilih....huhu

    ReplyDelete
  29. jelita la cik epal ni...mcm mak lisa surihani pun ada, tapi muda lagi la kan...mcm sporting je kan ^^ happy besday aunty ^^

    ReplyDelete
  30. humm..rindu ibu kite jugak..ssh stdy jauh2 xleh tgk ibu tiap hari..:(

    ReplyDelete
  31. hb for ur mom . i think cik epal is a good daughter la. :)

    ReplyDelete
  32. hb for ur mom . i think cik epal is a good daughter la. :)

    ReplyDelete
  33. May Allah bless Ummi. :-)

    ai dah tau kejelitaan CikEpal masa tua nanti.. seiras uminya.. :)

    ReplyDelete
  34. cantik sgt mak Cik Epal.. :)

    ReplyDelete
  35. Cantiknya mak CE..happy birthday..ssya baru start tulis blog..sudi sudi la singgah n komen yer
    Http://cikleley.blogspot.com

    ReplyDelete
  36. sanah helwah lah kak :D
    ada ta' marbutoh kat blakang tu
    jadi sanah helwah

    ReplyDelete