Wednesday, February 29, 2012

Hujan

Ni bukan nak cerita pasal hujan band yang nyanyi lagu bila-aku-sudah-tiada-simpan-semua-laguku-jangan-ditangisi-aku tu. Ni pasal hujan ini


Hujan merupakan kerpasan cecair, berlawanan dengan jenis kerpasan bukan cecair seperti salji, hujan batu dan hujan ais. Hujan terbentuk apabila titik air yang terpisah jatuh ke bumi dari awan.


 Wahhh Wikipedia sangat aku, memang amek dekat wikipedia pon apa maksud hujan tu tapi "kerpasan" tu apa eh? Kupasan aku tahu lah. Tak kesah lah kerpasan tu hape pon, tak ganggu life aku pon =p


Dulu masa korang muda-muda dulu, zaman hingusan, zaman pergi sekolah style rambut abu bakar elah dulu tu, korang pernah main tak benda ni? Bukan main lah, macam lukis,


"Hujan rintik-rintik, air bergelora, emak kasi duit ayah kasi duit, adik pergi sekolah, 3 campur 3, adik jawab 6,cikgu tanda betul, adik balek sekolah"


Jadi begini (lukis pakai paint,tangan gigil, memang rambut macam sarang tebuan jadi nya)



Ni memang tengah stok tak ada kerja lansung lah ni, lagi satu yang "bulat kecik bulat kecik bulat lah besar, sayang papa sayang mama sayang semua bla bla bla" pastu jadi gambar beruang. Siapa pernah main benda ni?  Ke aku sorang je pernah main benda alah ni dulu?? 0_o




Haihh dah melalut ke Zimbabwe dah aku ni. Nak cerita lain, masuk kenangan sekolah rendah pulekk. Sekarang ni musim hujan kan? Tak tahu lah tempat korang. Kalau dekat tempat aku ni, asyik hujan je. Balek kelas hujan, pergi kelas hujan, time tidur krohh krohh pon hujan. Memang kena sediakan payung sebelum hujan lah.Kalau hujan sambil berangin, melayang payung aku, rasa macam nak terbang tapi tak terbang pon lah. Rasa je macam nak terbang. Dah selalu hujan ni, alang-alang baca sekali ini




Sebab tu orang kata hujan rahmat =)



ok bye!

Kalau suka boleh lah LIKE =)

www.tips-fb.com

31 comments:

Lizzie Yasmin said...

mcm terbalik jer tanda betul dengan 6 for hidung tue. Entah lar, kot mazhab korang n aku lain.. hehehe

::EIDA:: said...

Hujan itu rahmat...
Rahmat itu hubby saya... Eh? HAHHA!!

MiSz fiFiEyQa said...

haha...sama la kite cik epal..dua2 pon saya pernah main..memang femes gile time sekolah rendah...ermmm kat KL ni hujan lebat tapi kejap2...kadang2 nak basuh baju pun fikir 2 3 kali..huhu

Yana Libra said...

saya pernah main lukis2 tu..hehe~~

dulu2 je la..budak2 skang ni dah tak main dah, skang psp je mainan diorang..huhu~

echa takashimaya said...

hujan itu rahmat :)

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

hohoho mengigil melukis pakai paint ya..

nia marlissa said...

haha,dah lama x main benda nih. x nampak dah bebudak zaman sekarang main benda nih

ked said...

saye panggil air bergelombang.. hehe
tapi, jalan cite still same yea CE..

Farah Hanis said...

Hujan itu rahmat. Kawan saya nama rahmat sangat jahat. lalalala~

Syazwan Che Deraman said...

walaupun ambo ni laki,ambo penoh main bendo tu.
hahaha..

super d0uble F :) said...

penah main.penah main !

heee.mmg musim hujan kot skrg..ptg jew hujan :)

ria said...

kenangan time kecik. . best best

hafiz hafizol said...

aku x pernah main pong!! -..-"

nur amalina athman said...

pernah lukis mcm tuu...hehe..:)

hujan itu rahmat..:))

AmirahSM said...

yeah opcoz la penah men lagu2 nyanyi tu.hahaha..zman kanak2 kan syiookk. yups musim ujan skng, n senang je nk demam.. hadoii

FarahNazurah said...

last main masa study group dgn member tahun lepas. seminggu sebelum pmr pulak tu. hahaha. sweet je bila diingat balik :D

Rapunzel Cikilolo said...

aku suke lagu bulat kecik bulat kecik bulat lah besa :)

Az Meeda said...

waktu sekolah rendah sll main.. best kan :]

Atiqah Wadiah said...

bestnyer hujan..sini panas je manjang

Eyka said...

sangat suke tengok hujan sebab dia menitik comel sangat..sukeeeeeeeee :D

ADEEYA said...

:)))

CZ said...

oh, rindunye zaman tu
bdk zmn skrg ntah tau ke x game

ps:tgk CE dlm iklan safiyya. looking forward to watch it

DaYaH JeLitA said...

terbalik la 3 ngn / tuh hahahaa

Syuhada Nasya said...

pernah main tapi ayat nya laen sikit :)

misz sempoi said...

dulu aku main tapi kenapa aku kalau lukis jadi bentuk lelaki hensem?
sebab aku memang miang dari kecik ke?

hazanis said...

hehe pernah main bnda nie..:)

Izzah | zulkifli said...

jangan risau sis.. sy pon pernah main game tuh..hihi

eyqa amin said...

kadang-kadang kita selalu lari dari rahmat ALLAH. contoh paling dekat...bila hujan turun...teros lari mcm xckup tanah cri tmpt blindung..

Irna Ibrahim said...

comel la kartun tu..

cikpjaz said...

ingat mse skolah dulu2..hehehhe

Eein Azryn said...

pernah main tapi tak ingat da lagu dia. :D

Post a Comment

Susah susah je nak komen. Terima kasih daun keladi, kalau boleh komen lah lagi lain lain entri. muehehe

Click Me !