Thursday, August 25, 2011

Perempuan cantik perhiasan dunia, perempuan solehah perhiasan akhirat =)


Perghhh kemain awal aku update blog pagi ni. Dah terbangun tu, ada buat something sikit dan bukak emel sat godeh godeh apa ada dalam inbox tu. Aku kadang kadang tersentuh bila baca emel yang cakap depa tak cantik lah, tak ada confident lah, malu nak jumpa orang lah.Yang teringin nak jadi cantik lah. Perempuan memang obses nak jadi cantik eh?




Aku suka baca emel emel macam ni sebab kadang kadang aku boleh belajar bersyukur bila kita dengar pengalaman orang ni. Ada yang kawan kawan depa ejek sebab gemuk, sebab banyak jerawat semua. Aku ni bukan lah pakar motivasi.Aku tak ada lah reti bebeno nak jawab emel macam ni. Tapi aku pernah face dengan situasi di mana aku diejek, dihina sebab aku gemok, sebab aku banyak jerawat dulu.


Entri jenis macam ni dah banyak kali aku buat sebenarnya

Apa yang aku buat aku just keep positive je. Kalau orang selalu kutuk aku, hina aku, bagus jugak lah bagi aku sebab aku boleh tahu kelemahan aku dan dari situ aku improve. Sebab tu aku tak nak kutuk rupa orang, sebab aku tak nak dia improve. muahahahaha. Lantak lah kan orang nak cakap apa. Yang gemok nya aku, bukan kau. yang kau sibuk apahal lak kan? Apasal? Nak aku bluetooth lemak aku transfer dekat badan kau pulak ke yang sibuk nak kata aku gemok? haaa meh ON BLUETOOTH cepat! muahahahaha






If sesiapa yang terlampau cantik sangat ni, kalau nak fikir fikir ada kekurangan dia jugak sebenarnya.Cuma kita je tak sedar dan tak nampak sebab perempuan ni memang obses untuk kelihatan cantik. So jadi biasa biasa sudah. Asal sedap mata memandang.




Kalau dah sedia dilahirkan cantik. memang kamu patut bersyukur wahai kamu dan kamu sekalian. Berapa ramai perempuan dalam dunia ni sanggup habis duit nak cantik? jawapannya??? BERLAMBAK dan SANGAT RAMAI WOOOOO.(Kemain over punya wooo)






Tapi aku memang suka tengok perempuan cantik ni. Bukan aku lesbian. Tapi dah suka kan. Pulak pulak yang pandai bergaya, muka licin bak kulit telur.  Walaupun possibility nak cantik macam dia sangatlah nipis senipis kulit bawang. tapi tak pe la. Tengok je lah orang cantik cantik ni. Terhibur jugak hati *aik? terhibur? ingat mereka clown kah?








Kamu kamu yang cantik. Dalam sehari, berapa kali kamu bersyukur sebab kamu cantik??? Siapa yang bagi kamu rupa yang cantik?? Sampai bila kamu nak maintain cantik?? Kamu bersyukur tak sebab dapat nikmat Allah yang lain-lain??






Tapi manusia selalunya cakap cantik tu berlandaskan rupa semata mata dan sebanarnya cantik itu sangatlah subjektif kan? Mungkin ada sesetengah orang dia tak ada lah cantik sangat macam bidadari syurga. Tak ada lah pandai bergaya. Tapi sebab cara percakapan dia, perbuatan dia, buat kita senang dengan dia. Kita pon akan rasa dia cantik. dan semua ciptaan Allah tu memang semua cantik cantik. =)






Paras rupa tak menjanjikan apa apa pon. apa yang lebih penting, hati yang cantik dan baik. Cantik rupa tak kekal lama pon nanti tua berkedut jugak. Kalau hati kita bersih, tak ada hasad dengki dekat orang, InsyaAllah nanti terpancar *shing shing* juga cahayanya dekat muka.





Moral of the story, bersyukurlah dengan apa yang diberi. Kesempurnaan wajah, kesempurnaan anggota badan kita tanpa cacat cela ni berapa kali sangat la kita nak bersyukur kan? Karang kalau kena tarik balik semua tu? Macam mana? huhu Nauzubillah hi minzalik harap dijauhkan lah benda benda tu semua. Kita semua sama je disisi Allah.





Apa apa pon bersyukur dengan apa yang kita ada sebab apa yang diberi itulah yang terbaik untuk diri kita






Biarlah luaran seburuk manapun, yang penting cantikkan lah dalaman. Tak perlulah nak ubah apa yang Allah dah beri kepada kita semua, yang Allah beri itu, dah cukup sempurna dah.







Kecantikan bukanlah ukuran mutlak. Ia adalah anugerah. Orang yang betul-betul cantik itu adalah yang cantik akhlak dan peribadinya. Tidak kiralah lelaki ataupun wanita




beautiful also related with confidence. because when you have confidence,then you will thinks that you are pretty =)




Jangan pulak kata kamu tak cantik, sebab semua ciptaan Allah tu semua cantik cantik, semua indah indah belaka.








MOOD: Penceramah motivasi. muahahahahaha :D



ok bye!

57 comments:

  1. setuju dgn CA !

    biarlah cantik di mata Allah...!

    ;)

    selamat bersahor!

    ReplyDelete
  2. semangat kak! semangat!
    cantik tu kita sendiri yang decide,
    pas ni kalau semua majalah taruk gambar aweks yg tak berkening,
    dlm 6 bulan lagi, abih suma orang consider tak berkening tu 'cantik'

    cam antu tau tak!!
    kalau tak berkening.. huh!

    ReplyDelete
  3. huhu... alep kalau pilih girlfriend pon tak pilih yang cantik-cantik janji sedap mata memandang + pandai masak + pandai mengaji + rajin... baru leh buat bini....

    cantek-cantek ni letak tepi... nanti tua kerepot jugak....


    Jemput ke entry alep..
    Kenapa mesti ada PENGUMUMAN RAYA kat TV?

    ReplyDelete
  4. WAHHH...awal kemain update. terus kenyang baca entry cik epal. hakhak :D

    ReplyDelete
  5. ya, sy tau sy mmg 'cantik'..hehe..nice entry cik epal..

    ReplyDelete
  6. memang awal betul ni.. huhuh..

    ReplyDelete
  7. setuju2 *angguk*
    cantik ada banyak sudutnya..tak patut kita tengok satu sudut je kn..

    ~sahurrr

    ReplyDelete
  8. saya pun salu fikir macam tu kadang-kadang. tapi dalam masa sy gemuk ni, sy ada kawan, sy ade family, sy ade life sy sendiri. biarpun salu sy rasa down bila kene ejek, tapi sy still bersyukur. sy takut nanti bila sy dah kurus, sy hilang semua tu. sy lupa segala-galanya. =) thanks epal.

    ReplyDelete
  9. dapat motivasi pagi free xpayah tgk tv3

    ReplyDelete
  10. cehh,,boley ganti profesor izzi hj ali nie,,haha ^^

    ReplyDelete
  11. cehh,,boley ganti profesor izzi hj ali nie,,haha ^^

    ReplyDelete
  12. awal update....

    betul tu. kite kne bersyukur. alhamdulilah...

    ReplyDelete
  13. betul3 tu ape yg CA gtau... nuru skong..!!!! nk2 kalo yg xreti bersyukur..pdhal Allah dh buat semua cntek..kn3..btw, tang bluetooth lemak tu taley blah kn... =P

    ReplyDelete
  14. cik epal sayang, it's confidence. not confident. :)

    way to go, sis. <3

    pedulik apa orang kata, heppi sudah. :)

    ReplyDelete
  15. cik epal sayang, it's confidence. not confident. :)

    way to go, sis. <3

    pedulik apa orang kata, heppi sudah. :)

    ReplyDelete
  16. CE,pnjam tajuk post nk letak kat fb ye.. :)

    ReplyDelete
  17. setuju sgt ngn cik epal...bagi gee hati yg cantik baru lah diri pn cantik..(^_^)

    ReplyDelete
  18. effa_dilla: eh confidence ea?? bukan confident eh??



    Kemain confident dok bg quote bagai. sekali hamek kau salah. huahuahua


    thanks atas teguran. Kalau ada salah lagi dekat mana mana sila tunjukkan hehe =)

    ReplyDelete
  19. Kecantikan itu hanya pinjaman Allah utk jangka masa pendek aje. Jadi banyak2 la bersyukur. (",)

    www.anastasyea.com

    ReplyDelete
  20. btw nk tanya, gambar katun tu gambar cik epal ke? cam sama la ^_^

    ReplyDelete
  21. naz: celah mana sama? xsama lansung! hakhak

    ReplyDelete
  22. aku suka entry ko yg ini..hehe...wehh pesal tak buat popup comment..senang kit nak comment..hehee

    ReplyDelete
  23. kat mata tu..sama ja besaq ..hahaha

    ReplyDelete
  24. cik epal.. anda di tag di :)

    http://ctsurianiarif.blogspot.com/2011/08/first-ga-cr-perlukan-rakan-alam-maya.html

    ReplyDelete
  25. Hurm..

    CR pown tak confident sgt..
    Cr pown tak cnteq sgt.. Jelez jgaklah dgn kakak sbb kakak CR chanteq. Adik dia je yg kureng skit..

    Tp, apa-apa pun Cr tetap bersyukur jugak..

    Btw, selamat hari raya kak epal..

    =)

    ReplyDelete
  26. setuju ngn cik epal :)
    slalu set in mind ... kite ni sume canteq, tp x sume org bole nampaq kecantikan kite tuh :)

    ReplyDelete
  27. Alhamdulillah syukur sebab dilahirkan sempurna sifat.. :)

    ReplyDelete
  28. MANTAPPP!!! cik epal memang selalu buat gadis2 kat luo sana more confident...i love u!!!yeyh!!Incik SS jangan marah okai!!!nak sayang cik epal la...sbb dy eppikan ramai kawan2 kite kat luo sne..yeyh!!!!

    ReplyDelete
  29. saya cantik !!!! #oh perasan .....awwwww

    ReplyDelete
  30. syukur segala kejadian ALLAH ...ALHAMDULILAH

    cantik biarlah bersederhana...
    aku suka bersih wangi drpd cantik

    heheheh

    ReplyDelete
  31. - bukan orang gemuk je diejek, orang kurus cm sy pun diejek jugak CE!;(

    btw setuju ngan Cik Epal !

    selamat berpose

    ;)

    ReplyDelete
  32. Apa apa pon bersyukur dengan apa yang kita ada sebab apa yang diberi itulah yang terbaik untuk diri kita.

    like statement ni... :)
    thanks cik epal ^^

    ReplyDelete
  33. yes!100% setuju :D cantik di mata Allah :D cikepal,selamat hari raya

    ReplyDelete
  34. comel je cakap nanti bersinar jugak "shing shing"
    hehehe.
    this entry is so cool.
    boleh meniupkan balik semangat yang kadang-kadang hilang.

    alhamdulillah. Allah has made me this way.
    :)

    ReplyDelete
  35. ;) kan? saya pun setuju ngan ceramah cik epal ni.. ;)

    ReplyDelete
  36. sya pon suka tgk org cantik...

    ReplyDelete
  37. saya pon suka tgk org cantik...

    ReplyDelete
  38. Alhamdulillah, semoga perempuan diluar sana sentiasa mengambil iktibar dan janganlah selalu menunjukkan kecantikan yg sementara... kecantikan yang sebenar lahir dari hati dan budi seseorang perempuan itu,cantik budi pekertinya maka cantik lah keseluruhannya.....

    ReplyDelete
  39. kacak luar. kacak dalam.
    suka tengok orang cantik. :)

    ReplyDelete
  40. betul tue cik epal sya setujuh sangat-sangat..
    it normal la kalau kita sebagai wanita akan berasa sedikit down.. bila badan kita jadi gemuk, muka penuh jerawat..
    saya pon pernah rasa macam tue juga... tapi saya ambil jalan penyelesaian pada masalah2 ne kita xperlu bertukar menjadi sangat cantik cukup sekadar kita memperbaiki imej kita kalau dulu serabai.. kita kemaskan la.. kalau muka penuh jerawat pegi kedai2 yg jual produk2 kecantikan... n bila badan rasa gemuk mulakan dengan kurg kn makanan2 yg berlemak mula kan hidup baru, amal lan baru so kita akan terus cantik di muka bumi ne...

    ReplyDelete
  41. bg pendapat say la kan... perempuan ne normal bila dia rasa down.. bila dia tgk muka dia kat cermin muka penuh jerawat... badan gemuk selekeh xpandai berfesyen... so benda ne senang ja ambil jalan penyelesaian kepada semua perkara kt atas... cuba selesaikan... n kita akan terus cantik di muka bumi ne... xpelu wajah yg cntik cukup kita jaga penampilan diri kita... kita akan tetap cantik

    ReplyDelete
  42. erm, betul la cik apple. kcantikn hati yg lagi penting daripada luaran. yes, memang sme org sukakan kecantikan, tp kalu hati busuk, muke otomatik jadi huduh... wuhu.

    ReplyDelete
  43. kalau hati cantik, serius mmg terus terpancar kat wajah. cewahh. :D

    ReplyDelete
  44. semua orang tuh cantik. takde yang tak cantik. cara bawa diri, lagi cantik.

    ReplyDelete
  45. cantik kan subjektif . :)

    go go CE ! heeee semangat baca entry ni

    ReplyDelete
  46. SUKA JUGA TENGOK PEREMPUAN CANTIK .. ciptaan tuhan laa katakan

    ReplyDelete
  47. nice cik apple. !

    hope pasnieh org ubah laa tanggapan dorg yg negatif tuh kann~

    ReplyDelete