Monday, August 8, 2011

Burger Malaysia ke Burger Sambal ke Roti Sambal??? Ke ada nama lain ni??



Aku suka gila makan Burger Malaysia. Korang tahu burger Malaysia?? Kalau dalam carta kuih yang aku minat. Kira burger Malaysia jatuh nombor dua lah. Kira agak tinggi jugak lah dalam carta kan?? Sebab nombor satu adalah Karipap. Tapi aku tak nak cerita pasal karipap. Aku nak cerita pasal Burger Malaysia. Sedap wooo burger Malaysia ni. Ini lah ghupe dan reka bentuk burger Malaysia ni. Comel comel kiut miut je semuanya


ihsan pakcik google

Aku dok lah  ngokngek ngokngek dengan encik SS

CE: Hari ni berbuka dengan burger Malaysia. Sedap woooo. Dah 3 bijik telan

SS: banyak nya sampai 3 bijik. Ni buka puasa ke melantak?? Sebijik pon dah nak meletop perot makan. ni pulak 3 bijik

CE: alaa kan kecik je burger Malaysia. Bukan macam burger pon. Kalau burger 3 bijik telan, tu ye lah buruk lantak namanya

SS: Sedap sangat ke burger Malaysia tu??

CE: laa tak pernah makan ke? yang ada sambal dekat tengah tengah tu lah

SS: cehh ingatkan burger yang burger tu. Cakap la burger sambal. Dok burger Malaysia lah hape lah. cehh

CE: laa dah nama dia burger Malaysia. Kalau nama dia burger Zimbabwe. ye lah orang panggil kuih tu burger Zimbabwe.

SS: Mana ada orang panggil burger Malaysia. Orang panggil BURGER SAMBAL! Tak pon ROTI SAMBAL. Hape pulak Burger Malaysia. Adeh.

CE: wakluuuuuuuuuuuuuu BURGER SAMBAL. Mana ada orang pangggil Burger Sambal. Roti Sambal lagi pelik bebeno bunyiknya

SS: cehhh Burger Malaysia lah sangattttt. BURGER SAMBAL lah nama kuih tu!


Perghhhhhh dia ni kalau bercakap memang tak nak kalah. Menguji kewibawaan, kesabaran dan kejantanan aku je bertekak dengan dia ni. Pasal burger Malaysia pon boleh bawak gaduh. Sibuk sangat nak menang, padahal bukannya betul pon apa bijik butir dia cakap tu. Mana lah aku tak hangin. Dah lah salah, pastu taknak mengaku kalah pulak. cehhh



Dalam pada aku bertekak dengan dia ni. Tetiba pulak aku pon dah jadi konpius dah. Betul ke nama kuih ni BURGER SAMBAL or ROTI SAMBAL?? Tapi aku tetap confident dan kembang hidungnya dengan jawapan aku iaitu kuih ni nama BURGER MALAYSIA kan?? kan?? sila jawab. Tolong lah bagi aku rasa kemenangan. Boleh lah aku kembang hidung sebesar lapanplohnam cm dengan megahnya selepas ini.



Betul lah kan nama kuih ni BURGER MALAYSIA kan??



ok bye!

175 comments:

  1. btol2!!!nme die burger malaysia,,xpena plak dgr org pgil burger smbal o roti sambal,,:D

    ReplyDelete
  2. pasti! beger malaysia..hehehehe

    tak penah dgr cakap roti sambal..haha

    ReplyDelete
  3. Hahahahhaaha, sye pggil mknn ni ROTI JALA ;)

    ReplyDelete
  4. hahaha. tapi el pun panggil burger malaysia. burger sambal boleh terime, tapi roti sambal? erkkk ;D

    ReplyDelete
  5. sy suka makan kuih ni masa kat skolah dulu..

    sy panggil kuih doremon.. hahaha.. x tau la macam mana blh keluar nama tu..haha

    ReplyDelete
  6. kwn i ckp burger malaysia la cik epal.betol dh tu

    ReplyDelete
  7. Kalau kat rumah ni, kitorang semua panggil kuih tu 'Kuih Mulut'. haha :)

    ReplyDelete
  8. hehe...nana panggil mini burger:)

    ReplyDelete
  9. ye cik epal...burger malaysia...

    ReplyDelete
  10. arghhh korang ni lagi bikin konpius. mana satu betul ni??


    -roti jala?
    -kuih doraemon?
    -kuih mulut?
    -pau sambal?
    -mini burger?
    -burger doraemon?


    perghh tak sangka korang lagi pelik rupanya. muahahaha aku pulak yang lagi tensyen tengok jawapan korang ni


    *hantuk kepala dekat dinding


    ok bye!

    ReplyDelete
  11. eh, betul la to burger sambal.hhehe :)

    ReplyDelete
  12. roti sambal kowt . sbb saya penah mkn ,. mak saya buat . HAHAHAH :D

    ReplyDelete
  13. kami pggl kueh doremon! baru comeii~ ;)

    ReplyDelete
  14. ni la orang panggil anak kepada burger king cik epal oiii..

    hehehe..

    kena makan banyak banyak..baru kenyang.

    jom singgah blog saya..tengok ada burger tak..

    selamat berpuasa cik epal.

    ReplyDelete
  15. mini burger atau burger malaysia ^__^

    ReplyDelete
  16. burger malaysia!!!!

    ko ni sama mcm dania...suker sgt burger malaysia nie. kalu beli kuih tak beli nih, membebel dia!

    ReplyDelete
  17. haha..burger malaysia lah. :)

    kat belah sini pun pnggil burger malaysia..

    ye la..ngara lain takdak kut kuih camni kan

    ReplyDelete
  18. beger malaysia la. sedap. td pun buka makan tu.

    ReplyDelete
  19. kalau kat johor panggil pau sambal! femes kot kat sane.

    ReplyDelete
  20. hahahaa.. baru baca ada yang panggil 'KUIH MULUT'

    auwwww...seksinya mulut diaaa... kalu pakai lipstik 3 batang sekali pakai hahahhaa..comei nama tuh!

    ReplyDelete
  21. org pnggil dye doraemon sebanye psan x kuih dorayaki yg doreamon suka mkn tuh... alah korg kn pernh tgk doraemon so perhatikan.... hahhaa... so thats why lekat nme doraemon... hehhee

    ReplyDelete
  22. haha, apa pasal org Johor panggil kuih nie PAU SAMBAL? hahahaha.

    ReplyDelete
  23. panggil la nama apa pun.. ok je..

    tapi kuih doremon lgi best bunyi nya.. hahaha

    ReplyDelete
  24. hahahaha...sian cik epal..ape2 jelah pon boleh cik epal..janji sedap..muahaha

    ReplyDelete
  25. saya panggil kuih doraemon cik epal:)

    ReplyDelete
  26. xtau la..org ckp, kueh doremon.. hehe

    ReplyDelete
  27. hitu hadalah beger mesia kakak. hacu google, mesti keluar rupe itu. bahan wajib ada, mentimun sekeping, sambal sesudu. sekali ngap pasti nak lagi kekeke

    ReplyDelete
  28. pocket pun suka,
    tp tak semua sedap,
    ada sesetengah yg sambal nyer tak besh,
    ikan bilis sebesor ibu jari.
    timun dah cam nak lunyai.

    ReplyDelete
  29. dil panggil burger jer..xde nama tmbahan kt belakang..ngehnegehngehh

    ReplyDelete
  30. iyee..org sini panggi burger Malaysia.. rasanya xpernah taw nama lain dia

    ReplyDelete
  31. alaa nama tak kisah.. nnti g kedai cakap... kak nak tuuuu... dapat lah ko makan .

    ReplyDelete
  32. bru makan td..hehe...klu kat tmpt sya panggil "burger kampung"..bnyk versi nama ni..hehe

    ReplyDelete
  33. pelangi pun panggil burger malaysia gak..best woooo :)

    ReplyDelete
  34. hehehe.. tapi aku pernah terengar satu nama tentang kuih ne.. tapi agak lucah lah.. xsanggup aku nak sebut kt sini :)

    ReplyDelete
  35. yart hanya tau nama dia kueh molot je,, kalau kat kedai pn cakap..

    "mak cik nak kueh molot seringget " ;)

    ReplyDelete
  36. burger malaysia !!
    masa budak2 lagi da panggil burger malaysia ^^

    ReplyDelete
  37. msa dekat kolej dulu. orang panggil burger malaysia. hee. mcam burger kan. cuma kecik

    ReplyDelete
  38. eh..cik epal..tdi silap taip tau..sebenaqnya cek nk cakap burger malaysia..tehee...sorry ye cik epal..typing error. :P

    ReplyDelete
  39. name dia meme BURGER MALAYSIA arr..
    kite vote burger malaysia. kehkehkehhh.

    ReplyDelete
  40. sy panggil roti sumbat hehe....

    ReplyDelete
  41. as anak jati johor hanya panggil kuih tu as PAU SAMBAL. xpenah dgr pulak kalau selain dari pau sambal ;) baru fisrt time ouhh dgr burger malaysia la, burger sambal la.

    ReplyDelete
  42. betol sgt burger malaysia...pelik la en.ss tuh...heeee

    ReplyDelete
  43. i am 100% sure nama dia PAU SAMBAL. hehe. org johor panggil nama ni. and dah 20 tahun sy hidup dgn memanggil kuih ni dgn nama pau sambal. eheh

    ReplyDelete
  44. cik paro panggil kueh bom...
    hehheheh

    ReplyDelete
  45. kalo kat srawak majoriti pggil kuih ni kuih doraemon :)

    ReplyDelete
  46. baru lopeh makan td..
    sey panggil bege malaysia.. banggo sikit.. ehe

    ReplyDelete
  47. pernah gak dgr org pangil burger malaysia.. tp shera pangil roti inti ikan bilis.. haha..

    tp kebanyakkan yg jual non ado ikan bilis pun..

    ReplyDelete
  48. ade org ckap tu mini burger..huhuhu..

    ReplyDelete
  49. iolls panggil burger jawa. hahaha. suka makan tang roti je sbb manis. yg sambal tu selalunya buang lol

    ReplyDelete
  50. selalu panggil roti bom je, muahahaha :D

    ReplyDelete
  51. pergh, gambar besa2. meleleh air mata aku tengok, nak jugak...

    aku cadangkan nama macaron malaysia.

    ReplyDelete
  52. hahaha kesian. mcm2 org panggil. CE nama pape pon boleh janji perut kenyang. kan? haha

    ReplyDelete
  53. i call it. pau sambal. yang goreng tu. wah panjang tak nama dia? hahaha

    ReplyDelete
  54. saya pernah dengar burger malaysia...tapi dulu masa kecik2 abg saya panggil kueh nie 'Proton Saga'...x tao larr kenapa...hahahaha...

    ReplyDelete
  55. Kita panggil kuih bom. Dari sekolah kot panggil kuih bom. Pastu pelik bila ada org panggil burger malaysia. Mana-mana pun boleh lah kak asalkan makan sedap.

    Tp panggil kuih bom lg best :D

    ReplyDelete
  56. 2 karipap sambal la cik epal! hahaha:P

    ReplyDelete
  57. betol!! haha Ema pgl kuih ni burger malaysia :D

    ReplyDelete
  58. eh, kitorang dari kecik zaman darjah satu sampai sekarang panggil burger malaysia je cik epal. mana ada panggilan lain. hehe

    ReplyDelete
  59. shera duduk kat johor.. makanan ni panggil pau sambal.. ^_^

    ReplyDelete
  60. pau sambal la cik epal...hiks~

    ReplyDelete
  61. huiiiii suke bangat kueh ini.
    roti ikey bilih ore klate kato bhahah:D

    ReplyDelete
  62. Saya panggil roti sambal...1 time kut dgr burger malaysia.Hehehe...

    ReplyDelete
  63. hmm..kat tmpt ola plak pggil kuih ni Burger Kampung.hahahaha

    ReplyDelete
  64. kami kat cini pgl burger malaysia....xpnah dgr name len pon...burger sambal..PELIK JE bnyinye..hahaha

    ReplyDelete
  65. burger malaysia....
    konfem 100%.
    hahaha..

    ReplyDelete
  66. kat johor panggil PAU SAMBAl.. tak pena lak dgr psl beger m'sia,beger sambal or roti smbal... HEEE...

    ReplyDelete
  67. ahahaha idok pulak pernah dgr org pggl burger sambal. ijah pgl burger malaysia je eheheh

    ReplyDelete
  68. BURGER MALAYSIA LA.... HUHU.. BANGGA KOT... SENANG JE NK BUAT CIK EPAL. HUHU.. DAH, JGN DGR CKP EN SS TUH. HAHAA

    ReplyDelete
  69. erk? burger sambal?..
    burger malaysia lah..sodap

    ReplyDelete
  70. orang johor panggil pau sambal. XD lame dah x makan ni :) ngidam pulakk.

    ReplyDelete
  71. burger malaysia jugak..roti sambal eh..kekeke..pelik bebenor bunyinyerr..

    ReplyDelete
  72. mostly johorean panggil pau sambal. ade jugak burger malaysia. burger sambal tak pernah dengar..tp kuih tu mmg sgt delicousss kot..

    ReplyDelete
  73. saya pon orang johor..kat kl biasa je dengar BURGER MALAYSIA tu..tapi kat johor memang panggil PAU SAMBAL ;)

    ReplyDelete
  74. perghh..issue dunia!.. carila asal usul kuih tu....

    ReplyDelete
  75. aah tu burger malaysia cik epal :)

    ReplyDelete
  76. ni lagi satu nama baru..di rumah,kami pangil kuih ni burger burger..haha..cari2,ada juga panggil burger malaysia n pau sambal..

    ReplyDelete
  77. berger meleis ni slalu jumpe kat kantin time skolah. missing the old days. :)

    ReplyDelete
  78. what the hell ko biar betil panggil ni burger malaysia

    tapi kan, aku kalo nak beli roti sambal ni kan, aku akan cek dulu sambal dia banyak ke sikit, kalo banyak bertepek2 kat dalam tu baru aku beli

    ReplyDelete
  79. mmg nama dia burger malaysia lah cikepal oii.

    ReplyDelete
  80. macam2 jawapan ade. sy pnggil burger malaysia je.

    *buat poll lah. haha

    ReplyDelete
  81. kalau kat sabah biasanya akan di panggil burger kampung...hehehe:)

    ReplyDelete
  82. naaa kalau roti smbal lg pelok gila kan..ahaha ! burger malaysia lah :)

    ReplyDelete
  83. kalau mak akak buat, kitaorang panggil roti sambal..

    ReplyDelete
  84. sedap burger msia ni..akak pun suka :)

    ReplyDelete
  85. PAU SAMBAL la Cik Epal.. hehe

    ReplyDelete
  86. burger malaysia!!
    bukan roti sambal yea..spe panggil roti sambal leh men jaoh2..

    ReplyDelete
  87. member aku lagi pelik..dia panggil cucur proton saga..sampai sekarang kena bahan..tetiba nama kereta

    ReplyDelete
  88. nazz n adik2 panggil kuih pedas je...

    ReplyDelete
  89. name sbnar kueh ni "PAU SAMBAL" la cikepal...tp dah di komersialkn kpd name burger malaysia...salah 1 sbbnye dibuat kt malaysia...hehehe

    ReplyDelete
  90. yang ni memang sedapppp .Dulu masa sekolah.. memang pulun banyak kat kantin sekolah.!

    ReplyDelete
  91. semua nama penah dgr... semua pun panggil ikut tmpat masing2. tak semua tmpat sama..=)

    ReplyDelete
  92. bege malaysia a.k.a pau sambal.hihi.

    ReplyDelete
  93. yup.memg burger malaysia.
    sy pun suka sgt, tp kali ni 3 kali beli, tp jd mcm ni:
    1. xdak sayur (timun / salad)
    2. ada sayur, bilis sekor ja
    3. ada sayur (nmpk mcm sdap ja), ada kuah sambal, bilis sekor pun xdak
    apapun bsyukur je la

    ReplyDelete
  94. org kedah pggil burger malaysia..peace!!! ce menang!!

    ReplyDelete
  95. cik epal kat kelantan n terengganu panggil mini burger....:)

    ReplyDelete
  96. kalau dalam carta aku burger malaysia no 1!

    ckp kt ss burger malaysiaa laaaa!

    ReplyDelete
  97. pau sambal la cik epal...mak saya jual kuih tu...hahaha...=)

    ReplyDelete
  98. CE, kwn kite pggil kuih ni 'Proton Saga'.... gelak guling2 mase dia bgtau name kuih ni... ape pun kite pggil beger msia.. sheedap kan????

    ReplyDelete
  99. burger malaysia..tp ad owg pggil roti sambal...alamak...lapa la plak tgk pic tuh..aduhai...

    ReplyDelete
  100. ehhh bukan ke tu dorayaki?? muahahaha
    pakwe sy cakap saya layak beger ni jer beger yang besar tu saya tak layak....dia maksudkan sesuatu...cissss!!!! cik epal paham kannn???? huhuhu

    ReplyDelete
  101. orang kampung aku, orang2 tua kat sini panggil kuih bom.. ahh tah mana 1 tah..

    ReplyDelete
  102. adakah benar korang panggil kuih proton saga?? perghhh nasib baik tak de kawan kawan aku panggil kuih "proton saga" .seriously mahu tersembur kuih aku makan bila dengar nama "proton saga" ni



    huahuahuahua :D

    ReplyDelete
  103. macaron malaysia sangat tak boleh blah ok. hahahaha

    ReplyDelete
  104. org penang pgl kuih burger heheh..
    tp burger malaysia pn bleh jg...
    tp klu roti jala tu..lgsgung x sesuai sbb roti jala adalah roti jala;p

    ReplyDelete
  105. kuih burger la...klu burger malaysia pn bleh diterima...tp..roti jala tu roti jala la...macaron tu pn macaron la...;)

    ReplyDelete
  106. BURGER MALAYSIA lahh..apa pulak burger sambal.1st time dengaq. HAHA! nahhh macaron malaysia teruihh! HAHA!

    ReplyDelete
  107. saya panggil beger malaysia. xtau la klu ada org lain bg nama beger sambal.1st time dgr...kehkeh

    ReplyDelete
  108. pelik nyer org pnggl dye burger sambl or roti smbal . selalu dnga burger malysia jeh .

    ReplyDelete
  109. burger malaysia. tapi kalau saya makan, satu je la, tak berapa suka sangat.

    ReplyDelete
  110. burger malaysia ?? hee . ta pena denga la plak . hoho
    joho pnggil pau sambal . hee . sedap-2

    ReplyDelete
  111. i vote for donat sambal..*actually burger malaysia femes gak..tp dari kecik panggil donut sambal..hehe..kesimpulannya panggil la hapa pun ya..asal sedap..

    p/s: macaron malaysia? bukan main uolsssss..hahaha

    ReplyDelete
  112. burger malaysia??
    burger sambal (bole lg trime)
    roti sambal (da slalu dgr)
    tp dlm family kiterang ia dipanggl burger jawe...heheheh

    ReplyDelete
  113. okay,sy lg pelk coz i call it as Papedas/pau pedas..hehehe

    ReplyDelete
  114. okay,sy lg pelk coz i call it as Papedas/pau pedas..hehehe

    ReplyDelete
  115. saye panggil pau sambal je udah. haha

    ReplyDelete
  116. burger malaysia la cik epal. cyes!!

    ReplyDelete
  117. pau sambal la..huhu..x penah pon pgl beger

    ReplyDelete
  118. Ahha . hebakk ah kueh ni macam macam nama dia ada . tapi yang sure ramai panggil pau sambal . sepanjang saya tolong mak jual kueh orang selalu panggil pau sambal . tak pun burger malaysia . tak pernah ah lagi orang sebut roti sambal . Hahaha .

    ReplyDelete
  119. HUYO ,LAMA DAH TAK BACA BLOG CE.
    MAKIN CUN WOOOWW .;D

    ReplyDelete
  120. kitowang panggil burger kecikkkk ~~~

    ^____^

    ReplyDelete
  121. heheh..mmg BURGER MALAYSIA pun... nak lebih pasti..tengok la blog CIK MAT GEBU

    ReplyDelete
  122. heheh..mmg BURGER MALAYSIA pun... nak lebih pasti..tengok la blog CIK MAT GEBU

    ReplyDelete
  123. kalo nur panggil pau pedas or pau sambal hehe jer hehehe

    ReplyDelete
  124. burger malaysia, burger sambal, roti sambal - semua tak penah dengar.

    'makcik, ada tak kuih yang bulat bulat belah tengah ada sambal and timun' hehehe. i would ask like that :P

    ReplyDelete
  125. kita panggil mende ni pau sambal la :) glemer benau burger malaysia ek.

    ReplyDelete
  126. kite panggil pau sambal la :)

    ReplyDelete
  127. burger malaysia atau pau sambal . tu nama betol nye .

    ReplyDelete
  128. huhu.. ntah.. kt panggil burger malaysia gak..

    ReplyDelete
  129. cik epal, cnk panggil kuih ni "KUEH BOM"... dari kecik sampai besar, kalau p kedai kueh, memang meleleh tgk kueh bom ni....hehe.. {agaknya org johor je kot panggil KUEH BOM}

    ReplyDelete
  130. cik epal, nama sebenarnye adalah pau sambal goreng.. :D

    ReplyDelete
  131. eyh nama dia donut samballl lah :D hihi sedapnyaaa , nak buat lah utk buka ekeke :D

    ReplyDelete
  132. sy pgil kueh dorayaki la CE..ala yg si doraemon ske mkn tu..huk huk..

    ReplyDelete
  133. kelakar la cik epal ni...saya panggil kuih ni...MEGE! dari kecil panggil mege mege..gamaknya campuran malaysia bege la tu kot..hoho...

    selalu kena gelak dgn kawan-kawan..MEGE? mana pnah dengar..heheh..

    ReplyDelete