Friday, May 27, 2011

Misteri PENJARA PUDU . Mengapa PENJARA PUDU ditutup ??







Berlaku di Penjara Pudu Kuala Lumpur di suatu ketika dulu.Hanya boleh disebarkan pada orang2 tertentu sahaja...



Sebelum Penjara Pudu ditutup dulu pernah diceritakan bahawa terdapat satu bilik dipanggil "Bilik
Terakhir". Dibilik inilah seringnya berlaku kejadian pelik sejak Penjara Pudu ditutup.



Dinamakan "BILIK TERAKHIR " adalah kerana dulu ia merupakan bilik kediaman terakhir bagi si pesalah jenayah berat sebelum menjalani hukuman gantung sampai mati pada keesokan harinya dibilik gantung.




Di BILIK TERAKHIR inilah pesalah dikatakan akan meratap, menangis, menjerit, bercakap seorang diri dan berbagai lagi perlakuan kerana menyesali kesalahan mereka yang lalu. Mereka menjadi begitu kerana dikatakan tidak kuat semangat menghadapi maut keesokan harinya yang telah diketahui mereka.



Menurut kata warden-warden yang masih ada di Penjara Pudu sewaktu proses pengosongan Penjara Pudu dijalankan, mereka sering terdengar suara-suara sayu meminta tolong, suara orang menangis dan bermacam-macam lagi dari Bilik Terakhir tesebut.




Tak kurang juga ada di antara warden yang terlihat seekor kambing hitam sering masuk menembusi pintu bilik itu tanpa dibuka dan kemudian tidak pula kelihatan kambing keluar semula..



Ramai bomoh dan pawang yang dipanggil bagi memulihkan bilik tersebut mengatakan bahawa suara-suara yang sering kedengaran di waktu malam dari Bilik Terakhir itu adalah akibat roh-roh pesalah yang mati ditali gantung tersebut tidak tenteram kerana mati mereka ditali gantung.



Nak dijadikan cerita pada suatu malam Jumaat ketika hujan renyai-renyai seorang warden telah ditugaskan mengawal kawasan yang berhampiran dengan "Bilik Terakhir" itu. Ketika sedang berkawal




kira-kira lebih kurang pukul 01:00 pagi beliau terdengar seperti tapak kaki sedang berlari-lari berhampiran bilik tersebut.



diaa cuba beranikan diri untuk untuk melihat apakah bendanya itu.Sedang dia mengamat-amati maka terlihatlah dalam kesamaran seekor kambing hitam sedang menuju ke arah Bilik Terakhir itu lalu lesap begitu saja. Ia berasa harian bagaimana seekor kambing boleh ada dikawasan itu?



Oleh kerana ingin tahu ia beranikan juga diri menghampiri Bilik Terakhir itu.



Alangkah terperanjatnya mendapati pintu bilik itu telah bertukar menjadi pintu gua. Mulalah ia berasa gementar, seram serta menggigil ketakutan namun diberanikan juga diri memasuki pintu gua yang samar-samar itu sambil meninjau- ninjau didalamnya jika terlihat akan kambing tadi. Apabila apabila sampai je kedalam gua tersebut alangkah terperanjatnya ia bila didapati banyak harta karun dalamnya.... Ia cuba mengambil harta itu tetapi tiba-tiba hilang dari pandangan lalu





menjelmalah satu lembaga yang mengerikan seraya berkata,










"Heyyyyyy manusiaaa.. Jangan awak sentuh harta itu.. Hartaaaa itu bukan kauuu yang punyaaaa " " Ahmaaaaaad Albab yang punyaaaaaa " Ha Ha Ha Ha Ha " Yaaaaaaa, Ahmaaaaadd Albab yang punyaaaaaa ... ding ding ge ding"



==============





hahahahahahahahaha tahniah sebab kena tipu. sebab aku pon kena tipu jugak mula mula baca.padan muka aku. dok syok syok nak tahu apa kisah di sebalik penjara PUDU ni sekali cerita tipu sudeyhhh. tapi aku tahu korang pon kena tipu gak kan? kan? berkerut kerut dahi baca cerita tipu ni. muahahahaha


terima kasih lah dekat kawan aku yang tipu aku dekat facebook ni. sengal lah. kena kau lepas ni.cerita kau ni tak lawak lah gilaaaaaaaaaaaaaaaa. haha



dekat facebook, gambar tak ada pon. ni aku tempek gambar saja je lah nak menambahkan effect effect cemas dan saspens. boleh feeling feeling seram sikit.  suspender tak korang baca? muahahaha .



eh ok bye!

115 comments:

  1. terpedayer daku dengan cik epal nih...hahahaha

    ReplyDelete
  2. heee.. apa laaa.. ye2 je nana baca.. muahahahahha... :p

    ReplyDelete
  3. yessss kena tipu.. tahniah kepada diri sendiri.. hahahah!!~

    ReplyDelete
  4. hahahaha2.. Seriously.. i da seram da.. chis... kena tipu ngan cik Epal... dah la tinggal kat umah sowg2... Hujan lak tuh... mmg meremang la bulu roma...

    ReplyDelete
  5. ok sumpah, tertipuu..dah saspens dah tadi.thanks cik epal. =,=

    ReplyDelete
  6. tajanggg CIkepal laju2 kangggGGGGGG!

    ReplyDelete
  7. hahahahahaha padan muka korang. muahahaha

    ReplyDelete
  8. tertipu aku ngn cite cik epal nih..hahaha

    ReplyDelete
  9. dah pena baca la CE
    haha..tak ingat ktne..

    ReplyDelete
  10. haaa..saya serius je baca!dah la mmg jantongg version cepat tercabut tgk@ dgr horror movie nie..adoyai. kena hidup..tarapapa...

    lalatmerah.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. punya xcited nk thu misteri..alih2 kena tipu..cilaka betull..haha

    ReplyDelete
  12. Demmm, tertipu aku untuk kali pertama dengan cik epal ni. HOH !!

    ReplyDelete
  13. waaa!!!
    kena tipu...
    bukan men xcited baca tadi :P

    ReplyDelete
  14. nyesal baca... natijahnyer jgn harap nk vote pic tu.. lalala~~

    ReplyDelete
  15. haha..dh pnah bce cite ni..
    kt fb..
    huhu..
    jd saye adalah mngsa juga suatu ketika dulu! :DD

    ReplyDelete
  16. lah ? ingat kan betul betul tadi -.- buat suspen aje . hahaa

    ReplyDelete
  17. Boleh ajak Shamsul tak pun David Teo wat filem seram. hahaha. Suspender gak la mule2..

    ReplyDelete
  18. akhirnye...kne tipu suda..hahaha

    ReplyDelete
  19. cemas campur geram pon ade .. semangat da aku bace .. alih2...huh!!!!

    ReplyDelete
  20. ingatkn ade gmbr hantu kt bawah sekali, smgt skrol laju2, bahaha

    ReplyDelete
  21. hhahahaah...cetttt...siot je sape yg reka cite ni...btul2 rase nk pcaya mula2 td..huhuh..cik epal pn nakal kannnn...huhuh

    ReplyDelete
  22. ala buat suspen je..nk gak tahu kesudahannye..last2 tipah tertipu..huhu

    ReplyDelete
  23. tapi kan cik epal ... tak mjsthail ade roh2 tak aman kat situ ... hiiihiiihiiii (gelak ala2 mengilai :p)

    ReplyDelete
  24. cehh, siot nie citer..inna da ambik feeling da..suspen pn ada psl citer nie..tgok2, mcm tu pla kesudahannya..haha! terkena!!!!

    ReplyDelete
  25. hahahahaha lawak tol hampa ni

    ReplyDelete
  26. alamak.. kantoi ayat salah.

    "jangan awak sentuh harta itu.."

    jangan 'kau' sentuh laa patutnya..

    ReplyDelete
  27. ok fine~ xlawak! nyesal peluh berdebar2 tadik :P hahaha

    http://bloknoktah.blogspot.com/2011/05/tips-menghilangkan-penyakit-busuk-hati.html

    ReplyDelete
  28. Tak aci tul.. Kena tipu!! waaa. tak suke!!

    ReplyDelete
  29. cethhh.. maty2 igt kisah bona. hahah rpe2 nyer mmg bonar2 kne tpuw -___-!

    hahaha! pasnieh kne lbeyh braty2 nieh..

    ReplyDelete
  30. serius dahi berkedut sebab dok layan cerita tu... padahal tipu je... haha... pandai cikepal perkenakan org...

    ReplyDelete
  31. asik kena tipu je.. padahal dah bape kali bace.. huhuhu.. tetap maseh rasa saspen.. ciss.. malu ngn diri sendiri..! huhuh...

    ReplyDelete
  32. tipah tertipuuuuuuuuuuuuuuu ! Haha

    ReplyDelete
  33. hahahahaha...tertipu jugak!
    buat suspen je...hehee

    ReplyDelete
  34. as salam...
    ahaha~
    dah baca dulu2 kat apesal~
    so dah tau awal2 memang nak terkena~
    ;D

    ▂ ▃ ▅ ▆ 100%
    ─▀██▀───▀██▀─▀██──██─▀██▀▀ ▀─
    ──██─────██───██▄█▀───██▄█───
    ──██─────██───██▀█▄───██▀█───
    ─▄██▄▄█─▄██▄─▄██──██─▄██▄▄ ▄

    adei..nasib baik dah ada imuniti~

    cuma nak tanya..

    apa mood anda hari ni? sebab? meowww~

    terima kasih ;)

    ReplyDelete
  35. wakakakak ampeh je kan .. ado jgk dpt email ni

    ReplyDelete
  36. cerita ni dah pernah baca dah dulu, cam senget je! hahahaha

    orang semangat baca, tiba-tiba tipuuuuu!

    ReplyDelete
  37. tipah t'tipu jugak, noks..! cis betul!

    ReplyDelete
  38. hahha ! baru je nak suspenn . hampehh je . eeehhee

    ReplyDelete
  39. hihi sabau jelaa...tp i pnh g rombongan skola ke penjara pudu tu..masa tu darjah 6 n ktorg diberi ksempatan masuk bilik terakhir tu..spjg pjalanan ke bilik tu akn melalui byk bilik2 yg pnh mnempatkn pjenayah..guard tu ckp bila melalui semua bilik ni bykkn baca doa, ayat kursi spaya dhindarkn benda2 x diingini blaku..uish dgr je guard tu ckp cmtu mremang trus bulu roma i..scary gila bilik dia..tmbh lak msuk bilik terakhir tu diorg akn pasang video cane diorg mhadapi saat2 terakhir sblm dgantung..mmg seram tp i xtgk lgsung video tu ttup telinga smua tp still dgr..huhu..real experience..xde tipu2 pnya hihihi

    ReplyDelete
  40. rasannya pernah baca cite ni kat majalah mastika..hehhee

    ReplyDelete
  41. okeh , sekian , terima kasih cik epal ye , hehe :D

    ReplyDelete
  42. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  43. nad terpedaya bila baca pagi tadi...seram jerk..:)

    ReplyDelete
  44. fuhhh...kemain serious bace..rupanye kena tipu...huhhh...~sabar je la~

    ReplyDelete
  45. menyeramkan doeee citer nih. hakhak

    ReplyDelete
  46. #nampok benar nipunyer.. haha! cet~ XD

    ReplyDelete
  47. ehhh....betol la...saye penah masok situ dalam kol 1 mase proses meruntuhkan penjare pudu...
    memang ade gua...tapi kecik....
    ade 2 lobang....ape dy??
    lubang idong membe....kui3...

    ReplyDelete
  48. ehhh....betol la...saye penah masok situ dalam kol 1 mase proses meruntuhkan penjare pudu...
    memang ade gua...tapi kecik....
    ade 2 lobang....ape dy??
    lubang idong membe....kui3...

    ReplyDelete
  49. hambek! setempek kene tpu! hahahahaha!

    ReplyDelete
  50. cik epal, saya xkena tipu pun. hehe, sbb dah biasa dengar cite gini. dah agak dah. hehe ;D

    ReplyDelete
  51. serious kelaka sebab tertipu jugak..hahaha

    ReplyDelete
  52. ceh..tertipu rupanya..
    adeh...

    ReplyDelete
  53. laaaaaaaaa...penat je rasa cemas..rupanya ahmad albab..hahhahha

    ReplyDelete
  54. kne tipu! semangat giler doh bace td!! huh

    ReplyDelete
  55. semangat gile aku nak tau kisah bilik terakhir tu :)

    ReplyDelete
  56. hahahaha..cik epal ooiii..terpedaya dah i :P

    ReplyDelete
  57. Geram je dengan cik epal ni, geget haha ;p

    ReplyDelete
  58. igtkan betul² hehe...tipah tertipu dek nOn!

    ReplyDelete
  59. Huhuhuhu...ingatkan betul...terujanya membacanya...

    ReplyDelete
  60. punyalah tekun bace alih2..teryipuuuuu!!!hahaha..ta boley bla btol la kne tpu..hahaha

    ReplyDelete
  61. terpedaye..punyela nervous semacam bace..sekali keluar ahmad albab..ahai

    ReplyDelete
  62. waaaaaaaaa ! daku tertipu.. adeshh... xcited gile bace... adoi..

    ReplyDelete
  63. wahhh , tertipu sudaaaaa !!
    tetibe ada ahmad albab pulak kannn .

    ReplyDelete
  64. ahaha , da agak bile smpai part kat gua tuu , ni mesti cita nk jdi kot laen dahh nii , teeheehe

    ReplyDelete
  65. cik epal, kirim salam je lah kat kawan yg bg menda nih .

    muahahhaaha. aku ni, sikit punya nak dekat muka dgn leppy gara2 menghayati entry ko . kahkahkahkahhhhhhhhh :D

    ReplyDelete
  66. ceitt . benci sama kamu.. ak udah feeling layan dah , mase pintu gua tu dah bayang dah dalam fikiran . haiyuu .

    ReplyDelete
  67. aisey man baca smpi banjir ketiak...!

    ReplyDelete
  68. bace dengan penuh syok and ketakutan.. rupanya kene tipu.. hadess =.=' hebad laa cite ni.. XD

    ReplyDelete
  69. lu memang power, gua doakan lu kurus cepat.hikhik

    ReplyDelete
  70. salam cik epal ;)

    new blogger here.

    nasib lah dah tutup penjara tuh, tidak seram gak kat tenagh2 bandar. huhu

    http://nukilangadisbiasa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  71. cik epal,,
    buat la banyak2 entry menternak lemak,
    ske la baca entry tu,,
    ske nengok kedai makanan yg cik epal survey
    ^__^

    ReplyDelete
  72. perrggghhh...aku kene tipu~~siot btol~~~

    ReplyDelete
  73. hahahha. dah time2 mcm ni meremang bulu roma taw.
    baru td lalu kat penjara pudu.
    seram jugak la even siang2 pon.
    wakkakaka

    ReplyDelete
  74. ceit,ingat betul2 la ape..dh meremang bulu roma..haiyaaaaaaaa..tipah tertipuuuuuu

    ReplyDelete
  75. haha..banyak kali dah terima email nie..:p

    ReplyDelete
  76. eeeeeiii...jht sgt niey...grmnya...tertipu seyh....tp kan cik epal,,,dulu abah sy kerja warder penjara kat pulau jerejak nun...byk gak cter seram...tp abah sy tak nak cter sgt...huhu...

    ReplyDelete
  77. baru nak feeling2 misteri sket...

    ReplyDelete
  78. fiuh~ naseb dh tau dh crita nie..


    awk copy maner ek?

    ReplyDelete
  79. tak tertipu pon sbb dah agak...:)

    ReplyDelete
  80. I ada buat entri psl penjara pudu jugak lama dulu. Ada gambar juge. :)

    http://bashtiahwrites.blogspot.com/2010/06/pudu-prison-1895-2010.html

    ReplyDelete
  81. cett beria ja nak bca...dok expect bwh tu ad gmbr pocong ka jembalang ka...tp slalu cta cmni ending dy mst ad xkena..hahaha

    ReplyDelete
  82. nakal cik epal ni! baca tanpa missing 1 ayat pun kottt..haha

    ReplyDelete
  83. baca 2 sampai bawah,satu ayat,satu perenggan,satu perkataan,satu huruf tak tinggal.dahi berkerut.peliknye.tngok bawah emmm cik epal ni menipu :D terkejut berookkk saya

    ReplyDelete