Friday, May 27, 2011

Misteri PENJARA PUDU . Mengapa PENJARA PUDU ditutup ??







Berlaku di Penjara Pudu Kuala Lumpur di suatu ketika dulu.Hanya boleh disebarkan pada orang2 tertentu sahaja...



Sebelum Penjara Pudu ditutup dulu pernah diceritakan bahawa terdapat satu bilik dipanggil "Bilik
Terakhir". Dibilik inilah seringnya berlaku kejadian pelik sejak Penjara Pudu ditutup.



Dinamakan "BILIK TERAKHIR " adalah kerana dulu ia merupakan bilik kediaman terakhir bagi si pesalah jenayah berat sebelum menjalani hukuman gantung sampai mati pada keesokan harinya dibilik gantung.




Di BILIK TERAKHIR inilah pesalah dikatakan akan meratap, menangis, menjerit, bercakap seorang diri dan berbagai lagi perlakuan kerana menyesali kesalahan mereka yang lalu. Mereka menjadi begitu kerana dikatakan tidak kuat semangat menghadapi maut keesokan harinya yang telah diketahui mereka.



Menurut kata warden-warden yang masih ada di Penjara Pudu sewaktu proses pengosongan Penjara Pudu dijalankan, mereka sering terdengar suara-suara sayu meminta tolong, suara orang menangis dan bermacam-macam lagi dari Bilik Terakhir tesebut.




Tak kurang juga ada di antara warden yang terlihat seekor kambing hitam sering masuk menembusi pintu bilik itu tanpa dibuka dan kemudian tidak pula kelihatan kambing keluar semula..



Ramai bomoh dan pawang yang dipanggil bagi memulihkan bilik tersebut mengatakan bahawa suara-suara yang sering kedengaran di waktu malam dari Bilik Terakhir itu adalah akibat roh-roh pesalah yang mati ditali gantung tersebut tidak tenteram kerana mati mereka ditali gantung.



Nak dijadikan cerita pada suatu malam Jumaat ketika hujan renyai-renyai seorang warden telah ditugaskan mengawal kawasan yang berhampiran dengan "Bilik Terakhir" itu. Ketika sedang berkawal




kira-kira lebih kurang pukul 01:00 pagi beliau terdengar seperti tapak kaki sedang berlari-lari berhampiran bilik tersebut.



diaa cuba beranikan diri untuk untuk melihat apakah bendanya itu.Sedang dia mengamat-amati maka terlihatlah dalam kesamaran seekor kambing hitam sedang menuju ke arah Bilik Terakhir itu lalu lesap begitu saja. Ia berasa harian bagaimana seekor kambing boleh ada dikawasan itu?



Oleh kerana ingin tahu ia beranikan juga diri menghampiri Bilik Terakhir itu.



Alangkah terperanjatnya mendapati pintu bilik itu telah bertukar menjadi pintu gua. Mulalah ia berasa gementar, seram serta menggigil ketakutan namun diberanikan juga diri memasuki pintu gua yang samar-samar itu sambil meninjau- ninjau didalamnya jika terlihat akan kambing tadi. Apabila apabila sampai je kedalam gua tersebut alangkah terperanjatnya ia bila didapati banyak harta karun dalamnya.... Ia cuba mengambil harta itu tetapi tiba-tiba hilang dari pandangan lalu





menjelmalah satu lembaga yang mengerikan seraya berkata,










"Heyyyyyy manusiaaa.. Jangan awak sentuh harta itu.. Hartaaaa itu bukan kauuu yang punyaaaa " " Ahmaaaaaad Albab yang punyaaaaaa " Ha Ha Ha Ha Ha " Yaaaaaaa, Ahmaaaaadd Albab yang punyaaaaaa ... ding ding ge ding"



==============





hahahahahahahahaha tahniah sebab kena tipu. sebab aku pon kena tipu jugak mula mula baca.padan muka aku. dok syok syok nak tahu apa kisah di sebalik penjara PUDU ni sekali cerita tipu sudeyhhh. tapi aku tahu korang pon kena tipu gak kan? kan? berkerut kerut dahi baca cerita tipu ni. muahahahaha


terima kasih lah dekat kawan aku yang tipu aku dekat facebook ni. sengal lah. kena kau lepas ni.cerita kau ni tak lawak lah gilaaaaaaaaaaaaaaaa. haha



dekat facebook, gambar tak ada pon. ni aku tempek gambar saja je lah nak menambahkan effect effect cemas dan saspens. boleh feeling feeling seram sikit.  suspender tak korang baca? muahahaha .



eh ok bye!

Kalau suka boleh lah LIKE =)

www.tips-fb.com

114 comments:

Cik Kiah said...

terpedayer daku dengan cik epal nih...hahahaha

Zuliana Harun said...

heee.. apa laaa.. ye2 je nana baca.. muahahahahha... :p

Bella Bell said...

yessss kena tipu.. tahniah kepada diri sendiri.. hahahah!!~

WonderWiess_Margera said...

hahahaha2.. Seriously.. i da seram da.. chis... kena tipu ngan cik Epal... dah la tinggal kat umah sowg2... Hujan lak tuh... mmg meremang la bulu roma...

Wadi AR said...

kahkahkah bengong

farahinkamaruddin said...

ok sumpah, tertipuu..dah saspens dah tadi.thanks cik epal. =,=

MyraAyreen ^^ said...

tajanggg CIkepal laju2 kangggGGGGGG!

cik EPAL said...

hahahahahaha padan muka korang. muahahaha

buSuk said...

takutnye....

tikin said...

tertipu aku ngn cite cik epal nih..hahaha

cik ery said...

dah pena baca la CE
haha..tak ingat ktne..

Anis Diyana said...

aaaa,kena tipu!

lalat mErAh said...

haaa..saya serius je baca!dah la mmg jantongg version cepat tercabut tgk@ dgr horror movie nie..adoyai. kena hidup..tarapapa...

lalatmerah.blogspot.com

ceritera hidupku said...

punya xcited nk thu misteri..alih2 kena tipu..cilaka betull..haha

enche Shalleh daughter's :) said...

saye terpedaya T^T

Myung Dae said...

Demmm, tertipu aku untuk kali pertama dengan cik epal ni. HOH !!

Mizz Dayana said...

da penah baca da kat fb. :)

ieyla said...

waaa!!!
kena tipu...
bukan men xcited baca tadi :P

Azmie said...

nyesal baca... natijahnyer jgn harap nk vote pic tu.. lalala~~

syufaa said...

haha..dh pnah bce cite ni..
kt fb..
huhu..
jd saye adalah mngsa juga suatu ketika dulu! :DD

farah balqish ♥ said...

lah ? ingat kan betul betul tadi -.- buat suspen aje . hahaa

Cik Kiah said...

Boleh ajak Shamsul tak pun David Teo wat filem seram. hahaha. Suspender gak la mule2..

safiyyah said...

arghh tension la camniiii

AdaApe..? said...

akhirnye...kne tipu suda..hahaha

faizal chicharito said...

cemas campur geram pon ade .. semangat da aku bace .. alih2...huh!!!!

liyana said...

ingatkn ade gmbr hantu kt bawah sekali, smgt skrol laju2, bahaha

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

hhahahaah...cetttt...siot je sape yg reka cite ni...btul2 rase nk pcaya mula2 td..huhuh..cik epal pn nakal kannnn...huhuh

mya arissa said...

ala buat suspen je..nk gak tahu kesudahannye..last2 tipah tertipu..huhu

Ummi Hanie said...

tapi kan cik epal ... tak mjsthail ade roh2 tak aman kat situ ... hiiihiiihiiii (gelak ala2 mengilai :p)

shazleenhairuddins said...

hehehehe.cam siod jee ;D

miss inna said...

cehh, siot nie citer..inna da ambik feeling da..suspen pn ada psl citer nie..tgok2, mcm tu pla kesudahannya..haha! terkena!!!!

cik EPAL said...

hahahahaha lawak tol hampa ni

Fatimah Zahra' said...

alamak.. kantoi ayat salah.

"jangan awak sentuh harta itu.."

jangan 'kau' sentuh laa patutnya..

rebecca melessa said...

ok fine~ xlawak! nyesal peluh berdebar2 tadik :P hahaha

http://bloknoktah.blogspot.com/2011/05/tips-menghilangkan-penyakit-busuk-hati.html

Siti Suriani said...

Tak aci tul.. Kena tipu!! waaa. tak suke!!

Areyf Shahmin said...

cethhh.. maty2 igt kisah bona. hahah rpe2 nyer mmg bonar2 kne tpuw -___-!

hahaha! pasnieh kne lbeyh braty2 nieh..

MissVanilla said...

serius dahi berkedut sebab dok layan cerita tu... padahal tipu je... haha... pandai cikepal perkenakan org...

jameela armann said...

asik kena tipu je.. padahal dah bape kali bace.. huhuhu.. tetap maseh rasa saspen.. ciss.. malu ngn diri sendiri..! huhuh...

Belog MTT said...

tipah tertipuuuuuuuuuuuuuuu ! Haha

mas saari said...

hahahahaha...tertipu jugak!
buat suspen je...hehee

... said...

as salam...
ahaha~
dah baca dulu2 kat apesal~
so dah tau awal2 memang nak terkena~
;D

▂ ▃ ▅ ▆ 100%
─▀██▀───▀██▀─▀██──██─▀██▀▀ ▀─
──██─────██───██▄█▀───██▄█───
──██─────██───██▀█▄───██▀█───
─▄██▄▄█─▄██▄─▄██──██─▄██▄▄ ▄

adei..nasib baik dah ada imuniti~

cuma nak tanya..

apa mood anda hari ni? sebab? meowww~

terima kasih ;)

fazilzura said...

wakakakak ampeh je kan .. ado jgk dpt email ni

ShidaHaron said...

cerita ni dah pernah baca dah dulu, cam senget je! hahahaha

orang semangat baca, tiba-tiba tipuuuuu!

nur amalina athman said...

haha..tertipu sudaaa..

ArELeEz said...

tipah t'tipu jugak, noks..! cis betul!

farahin nadia,, said...

hahha ! baru je nak suspenn . hampehh je . eeehhee

deena said...

hihi sabau jelaa...tp i pnh g rombongan skola ke penjara pudu tu..masa tu darjah 6 n ktorg diberi ksempatan masuk bilik terakhir tu..spjg pjalanan ke bilik tu akn melalui byk bilik2 yg pnh mnempatkn pjenayah..guard tu ckp bila melalui semua bilik ni bykkn baca doa, ayat kursi spaya dhindarkn benda2 x diingini blaku..uish dgr je guard tu ckp cmtu mremang trus bulu roma i..scary gila bilik dia..tmbh lak msuk bilik terakhir tu diorg akn pasang video cane diorg mhadapi saat2 terakhir sblm dgantung..mmg seram tp i xtgk lgsung video tu ttup telinga smua tp still dgr..huhu..real experience..xde tipu2 pnya hihihi

A.N.I.E.Y said...

rasannya pernah baca cite ni kat majalah mastika..hehhee

yaya said...

okeh , sekian , terima kasih cik epal ye , hehe :D

yaya said...
This comment has been removed by the author.
Aman Ibrahim said...

memang kaw2 kene tipu~ haha..

Nadya O'Conner said...

nad terpedaya bila baca pagi tadi...seram jerk..:)

BHAIHAQI COOL said...

Uhhh Gerunnyaaa ..

Nadya Aqilah said...

fuhhh...kemain serious bace..rupanye kena tipu...huhhh...~sabar je la~

mate saya bulat said...

menyeramkan doeee citer nih. hakhak

fifianggun said...

pergghhhh takutlahh

AiDa AzRyN said...

#nampok benar nipunyer.. haha! cet~ XD

nurulfaridah said...

hahahah
terkena :D

shah said...

ehhh....betol la...saye penah masok situ dalam kol 1 mase proses meruntuhkan penjare pudu...
memang ade gua...tapi kecik....
ade 2 lobang....ape dy??
lubang idong membe....kui3...

shah said...

ehhh....betol la...saye penah masok situ dalam kol 1 mase proses meruntuhkan penjare pudu...
memang ade gua...tapi kecik....
ade 2 lobang....ape dy??
lubang idong membe....kui3...

anisfarhanah hashim said...

cehh, den kono tipu ruponyo. -.-

hanizatul.amira.amran said...

tipah tertipu bang!
hahahhah :P

najlaa lala said...

hambek! setempek kene tpu! hahahahaha!

Ashraf Jalil said...

angker spender..

NLS ♥ said...

cik epal, saya xkena tipu pun. hehe, sbb dah biasa dengar cite gini. dah agak dah. hehe ;D

hidayah sapidih said...

serious kelaka sebab tertipu jugak..hahaha

--hunny-- said...

ceh..tertipu rupanya..
adeh...

cik faiqah said...

laaaaaaaaa...penat je rasa cemas..rupanya ahmad albab..hahhahha

nowriz said...

bengong!! hahaha....

dak eina said...

kne tipu! semangat giler doh bace td!! huh

belogkayangan said...

haha..sengel! :p

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

semangat gile aku nak tau kisah bilik terakhir tu :)

FarahAqilah said...

terbaik lah cik epal heheh :P

Awan Fantasia said...

CE mempermainkan kepercayaanku... ^_^

Jom Tengok :
SAMBUNGAN ISU MAKCIK HAJJAH SITT ALWUZARA HINA ISLAM!!
LADY GAGA PAKAI......KONDOM??
JUSTIN BIEBER NAMPAK TUT~~ ??

♥yaya budak suka embun♥ said...

hahahaha..cik epal ooiii..terpedaya dah i :P

Nur Syazana Mohammed Sani said...

adesss ,. kene tipu rupa nye ><

Atiqah Abd Shukor said...

Geram je dengan cik epal ni, geget haha ;p

Mila Ahmad said...

igtkan betul² hehe...tipah tertipu dek nOn!

Cik Rose Cute said...

Huhuhuhu...ingatkan betul...terujanya membacanya...

darling said...

punyalah tekun bace alih2..teryipuuuuu!!!hahaha..ta boley bla btol la kne tpu..hahaha

alfi kasran said...

terpedaye..punyela nervous semacam bace..sekali keluar ahmad albab..ahai

myu said...

Tipah tertipu T_T

NinaChocotaz said...

waaaaaaaaa ! daku tertipu.. adeshh... xcited gile bace... adoi..

ceritanadiah said...

wahhh , tertipu sudaaaaa !!
tetibe ada ahmad albab pulak kannn .

Cik NuRuN said...

ahaha , da agak bile smpai part kat gua tuu , ni mesti cita nk jdi kot laen dahh nii , teeheehe

Lagenda Teragung said...

aku tertipu lagi...

My Name is Mar said...

Sengaller bebenor CE niey =_="

aunyasyuhada said...

cik epal, kirim salam je lah kat kawan yg bg menda nih .

muahahhaaha. aku ni, sikit punya nak dekat muka dgn leppy gara2 menghayati entry ko . kahkahkahkahhhhhhhhh :D

kusiberjalan said...

muncheess sungguh huhuh

Jer ... said...

ceitt . benci sama kamu.. ak udah feeling layan dah , mase pintu gua tu dah bayang dah dalam fikiran . haiyuu .

eila said...

aisey man baca smpi banjir ketiak...!

Puteri Iqa Izyan said...

hahaha. tertipu ni. grrr

fahmimustakim said...

ceissss..haha..

MAI a.k.a WAWA said...

sabo jelah tauuu.

Maizatul Hamra said...

bace dengan penuh syok and ketakutan.. rupanya kene tipu.. hadess =.=' hebad laa cite ni.. XD

islah_nafsina said...

aiiyyoooo wa suda kene maa...

nik adam said...

lu memang power, gua doakan lu kurus cepat.hikhik

Sarah Khan said...

salam cik epal ;)

new blogger here.

nasib lah dah tutup penjara tuh, tidak seram gak kat tenagh2 bandar. huhu

http://nukilangadisbiasa.blogspot.com/

inspirasiizra said...

cik epal,,
buat la banyak2 entry menternak lemak,
ske la baca entry tu,,
ske nengok kedai makanan yg cik epal survey
^__^

zulhaidi said...

perrggghhh...aku kene tipu~~siot btol~~~

JayBon said...

hahahha. dah time2 mcm ni meremang bulu roma taw.
baru td lalu kat penjara pudu.
seram jugak la even siang2 pon.
wakkakaka

ciK aYuuu said...

ceit,ingat betul2 la ape..dh meremang bulu roma..haiyaaaaaaaa..tipah tertipuuuuuu

zarifah efa pahmi said...

haha..banyak kali dah terima email nie..:p

arenafon said...

sabor je lah

Miss.Phoenix said...

eeeeeiii...jht sgt niey...grmnya...tertipu seyh....tp kan cik epal,,,dulu abah sy kerja warder penjara kat pulau jerejak nun...byk gak cter seram...tp abah sy tak nak cter sgt...huhu...

Ct Arina said...

haha! siot la cik epal ni

aswadz said...

baru nak feeling2 misteri sket...

CikGadis said...

fiuh~ naseb dh tau dh crita nie..


awk copy maner ek?

alexa yussida said...

tak tertipu pon sbb dah agak...:)

Bashtiah said...

I ada buat entri psl penjara pudu jugak lama dulu. Ada gambar juge. :)

http://bashtiahwrites.blogspot.com/2010/06/pudu-prison-1895-2010.html

nadiah yaya said...

cett beria ja nak bca...dok expect bwh tu ad gmbr pocong ka jembalang ka...tp slalu cta cmni ending dy mst ad xkena..hahaha

miwwa J said...

nakal cik epal ni! baca tanpa missing 1 ayat pun kottt..haha

Arissa Qistina said...

hamboii terkejut berok saya.

Arissa Qistina said...

baca 2 sampai bawah,satu ayat,satu perenggan,satu perkataan,satu huruf tak tinggal.dahi berkerut.peliknye.tngok bawah emmm cik epal ni menipu :D terkejut berookkk saya

Post a Comment

Susah susah je nak komen. Terima kasih daun keladi, kalau boleh komen lah lagi lain lain entri. muehehe

Click Me !