Friday, January 28, 2011

Day 5 - What makes you different from everone else ?

30 things in 30 days challenge. Day 5

What makes you different from everyone else ?


@ Aku ni jenis tak kesah dengan semua benda

Semua benda ah tak kesah contohnya:

- pasal study

Dulu aku ada roomate yang memahami. aku memang tak alert kalau ada benda benda penting yang kena buat dekat board ni. selalunya roomate aku ah yang bagi tahu apa semua. borang borang pon depa dok amek kan. kalau aku? harammm ah nak amek tok depa. aku pon tak tahu kena amek borang segala jadah ni. nak mintak sign department ah, head lah. nasib baik aku ada roomate yang memahami.

Even kadang kadang markah midsem, quiz aku pon aku buat dek aje. depa yang tolong tengok kan. sebab tu aku selalunya CEMERLANG GEMILANG dan TERBILANG bila sentuh bab study ni

- pasal orang

Aku ni jenis senang nak percaya dekat orang. Pulak pulak kalau aku suka dengan orang tu. Apa dia cakap aku percaya je, padahal dia dok sedap je pedajalkan aku. especially kalau lelaki. Kalau mula aku suka dekat lelaki tu. aku percaya je ah apa dia cakap, nak balik kampung rindu mak lah, tukar sim sebab contact kawan lah. Padahal jumpa awek lain, tukar sim sebab nak contact dengan awek lagi satu. Apa kau ingat aku tugu negara tak ada hati dan perasaan? sori la derrr


Mula mula macam tak kesah jugak. Aku layan je ah dia nak buat hape pon. Tapi dah banyak kali sangat SELAMAT JALAN ROMEO LAH JAWABNYA.

LELAKI PLAYBOY NI IBARAT NAK BERKONGSI KEMALUAN DIA DENGAN SEMUA ORANG! ye ah dah semua orang dia nak! semua awek cun dia nak bedal. NAHHHHH berkongsi la kemaluan dia dengan semua perempuan. kalau aku, sunat je anu dia lagi sekali lepastu baling campak bagi hanjeng makan! BENGONG punya jantan.

eh kata tak kesah? tapi kenapa macam kesah? GHASAK!




@ Kadang kadang aku ni jenis pura pura tak kisah

Especially tang adek beradek aku, aku ni selalu je nampak macam tak sayang dekat diorang. padahal aku sayang gila dekat depa. lagi satu aku sangat risau kalau adik adik aku dah start bercintan cintun ni. ye la. bukan apa, lelaki sekarang bukan lah boleh nak percaya sangat, dapat yang macam hareeemmm jadah, tak ke rosak adik aku nanti,




Terserlah aku memang penyayang sejak kecil bukan?



Lepastu aku dekat rumah aku akan automatic jadi garang dan keras kepala. dengan family aku selalu macam tu. Tapi kalau dengan orang lain, kawan aku ke hape , susah nak nampak aku marah,




@ Kalau aku serious orang ingat aku melawak, kalau aku melawak orang ingat aku serious

Benda ni selalu jadi dekat kwan kawan aku ah. Kadang kadang aku memang serious nak cakap tentang sesuatu benda, depa boleh bantai gelak. contohnya macam:

stokin aku koyak, tang ibu jari kaki tu lak koyak, lepastu aku pakai, then aku pusing pusing ibu jari kaki aku tu rasa macam sejuk je. rupanya koyak. aku pon sedih ah sebab stokin aku tu koyak. aku tunjuk ah kat kawan aku, stokin aku koyak, depa boleh bantai gelak sebab kata muka aku kelakar meratapi stokin koyak.

Hampeh punya member. aku tengah serious tambah sedih depa boleh gelak pulak

Kalau dalam blog ni pon sama, contohnya kadang kadang aku cerita something yang serious tapi bila tang komen ada pulak yang "hahahahahahaha" bantai gelak. padahal aku tengah serious bercerita. bukan melawak.



@ benda benda different yang lain (tapi tak ada la different sangat pon)

- boleh tidur sambil bercakap
- boleh nyanyi sambil mandi
- boleh mop lantai sambil shuffle
- boleh makan sambil berdiri
- boleh study sambil tidur tidur ayam kejap
- boleh menari sekali sambil tengok hindustan
- boleh senyum nampak gigi
- boleh tiru gaya Nicole PussyCatDolls nyanyi lagu "I Hate This Part"
- boleh tengok tv sambil kupas bawang
- boleh menangis sambil ketawa

Itu je lah benda yang different yang tak berapa nak different sangat tentang aku ni. ok bye!

35 comments:

  1. tidur sambil bercakap?ish3..mcm2...cik epal, jemput la ke blog aku lak.hehhee

    ReplyDelete
  2. yeah,setiap org ada kelebihann masing-masing.

    ReplyDelete
  3. Hahahaha. Sama la kita, suka sangat buat x kisah. Tp yg ayat yg dihighlite merah tu sangat awesum!

    new entry:
    http://shairazisaidin.blogspot.com/2011/01/oh-bruno-mars-is-coming-to-town-im.html

    ReplyDelete
  4. cik epal tawu , mcm mane cikepal tulis pun , tetap saye akan gelak .tak tawu laa nape .maybe sebb ayat die uhh , gempak and bestt sangat .hehee :D

    ReplyDelete
  5. ni sesi temubual pe? serius nih..try mop lantai sat nak tgk...:)

    ReplyDelete
  6. ayat tajok entry ni mcm soklan interview aku je ritu...hahha

    ReplyDelete
  7. erk...
    ni tgh melawak ke serius???

    hahahhaha

    ReplyDelete
  8. hoho. lucah kata2 cik epal. kasaq2. HAHAHA

    ReplyDelete
  9. fuyooo.. boleh mop lantai sambil shuffle??XD

    ReplyDelete
  10. hoho..unik betul cik epal ni~!

    ReplyDelete
  11. nak ajak join kontest nie.
    jom3
    http://littlelovealways.blogspot.com/2011/01/contest-gadis-shawl-menawan.html

    ReplyDelete
  12. have a good weekend cik epal!!

    ReplyDelete
  13. wah cik epal,anda mmg seorang manusia yg menarik
    heee :D

    ReplyDelete
  14. haha..k,chill..ni entry serius ke entry ceria?? x tw beza..tp entry yg 2 mmg lawak..haha

    ReplyDelete
  15. hi epal:)

    tadi kite jumpa awak kt c.c..mcm kenal haha

    best ayat yg pasal jantan tu.pergh!ingat popuan terhingin sgt kat laki gilak mcm tu

    ReplyDelete
  16. bekongsi kemaluan ! stuju cik epal !

    ReplyDelete
  17. menjd dri sndr itu adalah yg terbaek! hee.

    note : http://eqhazin.blogspot.com/2011/01/handbag-replika-dan-jersey-epl-di_28.html

    ReplyDelete
  18. owemji.

    comelnyee cik epal mse kecikkkkkkk

    ReplyDelete
  19. cian cik epal..tapi betul la,,bile time cik epal seyes cam lawak pon ade gak..ngeee

    ReplyDelete
  20. aiyak..mop lantai pn leh shuffle ke cik epal..haha

    ReplyDelete
  21. boleh tiru pusycat doll? bahaha. okay :)

    ReplyDelete
  22. alalaaaaa... tomeyyyynyee gambar masa kecikkkk tueee.. shukerrr kak wati tengokkk..

    ReplyDelete
  23. alaaaa shukerrr nyaaa kak wati tgk gambr awak tiga bradeekk.. murni garang ke? mcm x garanggg punnn..huhuu

    ReplyDelete
  24. terer lah ko...hehehe....aku memang kalo markah kuar...muka paling first tengok akulah.....hehehe

    ReplyDelete
  25. wah pnjang entry cik epal pg ni...tp sgt menarik utk dibaca...

    jemput semua kwan2 join contest saya http://niniezane2009.blogspot.com/2011/01/contest-cuti2-malaysia-part-2.html

    ReplyDelete
  26. Dik,kakak pun jenis mudah percaya kat org. Dulu akak nyer x-boifren sedap je nipukan akak ala² dia tu hero novel..org lain je perasan dia tu penipu..bodoh betul akak ni.

    Lagi..dik,x baik makan berdiri..hehe

    ReplyDelete
  27. saya lain sebab saya kan kepochicomel ;)

    ReplyDelete
  28. salam cikepal...
    sy ade ambik banner cikepal..
    dn de wt entry cikepal..
    http://arezuratheprincess.blogspot.com/2011/01/blog-cikepal-yg-terkenalll.html

    ReplyDelete
  29. hai cik epal.. secare jujurnyer cik epal nie mmg seorang yang sgt kelakar la... bgi saye la.. hihihi

    ReplyDelete
  30. Hahahaha. Jap, ni entri serious atau CE melawak? Argh~ Peduli apa, Shag nak gelak jugak. Hahaha ;D DIff sangat tu! Kupas bawang kat depan TV? Shag makan depan TV. K Bye!

    ReplyDelete
  31. berkurun da x jenguk sini...
    anyway...still mantop macam dulu(^^)

    ReplyDelete
  32. aw..akak suka ayat lelaki playboy ibarat berkongsi kemaluan die..ngehehehhe....memang pon...

    ReplyDelete
  33. tido sambil becakap itu sudah serupe nenek saya bermimpi seram....huhu..cik epal sy br lg...jemputla dtg ke blog sy yg xindah tu ek..

    ReplyDelete