Tuesday, December 14, 2010

Kisah lucu nenek cik epal yang comel part 4






Macam biasa hari ni nak cerita pasal nenek aku lagi. Nampaknya cerita nenek aku lagi mendapat sambutan daripada aku cerita pasal aku, so baik lah aku cerita pasal nenek aku je lah.Paling banyak banyak part aku cerita pasal nenek aku. Part 1 yang paling banyak mendapat sambutan. Kalau nak baca kisah lucu nenek aku part 1. boleh KLIK SINI


====================


Cousin aku baca blog aku, dia cakap ah aku berani dah jumpa blogger semua ni. Sebab dulu aku ni pemalu nak jumpa jumpa orang ni . Sekarang ni tah hape tah aku berani sikit la nak keluar jumpa orang tak kenal / baru kenal. Blogger lah I mean.



Lepastu nenek aku ni cakap dengan cousin aku.


"eh! berani pulak dia nak jumpa blogais blogais (sebut bloges lah lebih kurang). Dulu nak jumpa orang punya lah penakut"


Blogger jadi bloges. boleh pulak macam tu? ingat stylo kah?




Cousin aku cakap. "blogger la mak. bukan bloges. adoyaiii mak ni. hahahaha" sambil berdekah gelakkan nenek aku.


nenek aku selamba badaknya menjawab "alahhhh sama je lah tu blogger dengan bloges. haa tu nak pergi telefon dia lah tu cakap mak salah cakap lagi tu"



haaaaaa memang konpom cousin aku terus telefon aku lapan saat selepas kejadian. bagus!



===================================





Haritu cousin aku keluar dengan nenek aku pergi mall. Kan kadang kadang dekat mall, if dekat tengah tengah mall kan ada pentas. Leh buat show hape semua tu kan.


Time ni cousin aku dua orang keluar dengan nenek aku.


 Masa tu ada show breakdance. Aku tak tahu la nenek aku perasan ke tak show breakdance tu.



Then masa dalam kereta nak balik dah. Cousin aku borak lah berdua


cousin 1: kau nampak budak breakdance tadi?

cousin 2: nampak! gile ah budak budak tu breakdance.



Sekali nenek aku dekat belakang seat menyampuk,



nenek: breakdance tu apa? (gheti pulak dia sebut menatang ni. betul pulak tu)


cousin 1: alaaa yang orang menari, kepala dekat bawah, kaki dekat atas tu.


Macam ni ah lebih kurang breakdance tu. amboi kacak bebenau abang dalam gambar ini. macam zelo55 sikit ah muka dia.


nenek : oooooooooooooo (kemain panjang 000 dia) mak tahu lah! yang 'wassap yo yoo yooooo tu kan' dulu cik epal selalu ajar mak buat wassap yo yo yooo tu. *sambil tangan tangan dia naik kau!




*nenek aku tak ada nya lah panggil aku cik epal, ada lah panggilan nama manja lain yang tak boleh di reveal di sini. mak malu nyah!




Aku memang suka ajar nenek aku benda pelik pelik. Contohnya macam kalau dia dalam bilik. Nanti aku sesaje la terjah masuk, pastu tegur dia




'mak! wasssap yo yo. wassap wassap berasap yowww!' *sambil tangan buat 'yoww yoww' ala ala joe flizzow



nanti nenek aku tanya, apa benda wassap wassap tu?



aku selamba tenuk menjawab.


"oooooo wassap wassap ni cara cara stylo budak sekarang cakap kalau jumpa kawan kawan dia, nanti mak jumpa kawan kawan mak, mak cakap lah 'yoww yoww wassap yoww' mak buat sekali tangan macam ni dengan gaya macam ni (sambil tunjuk gesture tangan dekat nenek aku) kalau mak buat dekat kawan kawan mak, confirm mak nampak lagi muda seploh tahun, tapi sekarang mak memang nampak muda lagi, boleh lagi lah nak cari atuk baru"




Yang aku terharu, dia ingat lagi pulak yoww yoww wassap yang aku ajar tu. bagus lah mak aku ni. dia punya minda senang pick up. cuma tang sebut je selalu berterabur tersasul sasul ikut suka hati dia je nak nyebut apa.




Tapi aku tak tahu la kalau dia lepak dengan kawan dia, memang betul betul dia buat wassap yo yooowwww tu. Aku pon tak de maknanya nak  buat gitu. Kalau dia buat betul betul wassap yo yoww tu dekat kawan dia, mahu kawan nenek aku pitam terus, kalau tak pitam pon mesti dalam hati akan berkata.



"apa kejadahnya orang tua ni? buang tebiat kah?"



ok bye!

34 comments:

  1. hahaha!
    cik epal buat ajaran sesat!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. oh..tak dapat bayangkan nenek cik epal buat begitu..huhu

    ReplyDelete
  3. haha..cik epal mmg ske update blog pg2 ea? slalu bukak mata on laptop mst de entry baru dri cik epal..:)

    ReplyDelete
  4. lawak la opah cik epal..serius moden..mengikut perkembangan semasa betul la..hihi

    ReplyDelete
  5. ahahaha...stylo la nenek lu yowww...!

    ReplyDelete
  6. haha..sporting gile nenek cik epal..~ ;p

    ReplyDelete
  7. hehehe...stylo abih nenek cik epal

    ReplyDelete
  8. haha. tergelak2 bace sal nenek cik epal nih. stylo abes nenek cik epal! wassup yow! haha

    ReplyDelete
  9. hahahahaha. bestnyerrrr nenek cik epal. rockkkkk!

    ReplyDelete
  10. adoyai cik epal.. pecah perut vee pagi2 nie

    ReplyDelete
  11. haha..seres lawak! cik epal menceriakan cek punya hari..haha

    ReplyDelete
  12. Fuhhh. Best lah cik epal nih. HAHA. :D

    ReplyDelete
  13. hahaha.. kelakar lah cik epal.. cam giler saya gelak.. hehehe

    ReplyDelete
  14. cik epal..
    ade GA TAg utk cik epal..jom join :)

    ReplyDelete
  15. nenek pun nak belajar jadi urban gak tu..hehe

    ReplyDelete
  16. haha sempoi gila kot mak tu..nenek saya pun tak sesempoi itu.. :D

    ReplyDelete
  17. nie mmg ajaran sesat nie, kalo jmpa nenek yg stylo sy da taw nenek sapa nie:)

    ReplyDelete
  18. WaHaHaHa...Jngn lh ajar yng bkn2 kat nenek tu.. Rosak2..

    TeNsIoN

    ReplyDelete
  19. ahhahaa..comel la nenek kamooo....
    der plak cucu yg suke membahan kan..elok ler tuh..ekekkeee

    ReplyDelete
  20. agaknye nenek cik epal dedulu pon kelakar cam epal kan

    ReplyDelete
  21. pergh! stylo milo betul mak cik epal eh.
    yo yo yoo. haha. nenek moden :)

    ReplyDelete
  22. tibe2 terpikir..apakah tua nnti kita diperlakukan cucu sebegitu..haha..tapi nenek cik epal sporting lah..haha..

    ReplyDelete
  23. mudah dipengaruh la kalo gtu..
    hikhik

    ReplyDelete
  24. Huhuuu....rindu kat arwah nenek den.....

    ReplyDelete
  25. comellah nenek cik epal yg stylo mih~

    ReplyDelete
  26. wahhhh besnya cik epal lagi ada nenek nak manja2. nak kongsi kongsi nenek boleh? hehe

    ReplyDelete
  27. COMELL NYAAAAAAA!!
    nanti nak tua cam your nenek la. cool gila! hahahah!! =B

    ReplyDelete