Tuesday, March 9, 2010

perli ke puji?

@ situasi pertama

"Fullamakkk lawa la baju kau. Macam kain langsir rumah aku. Nasib baik tak macam kain lap milo tumpah dekat rumah aku tu. Warna ada la sikitttt"


@ situasi ke dua

Si melah baru buat rambut. Digital perm kot. Ala ala barbie doll. Sekali abang dol datang dari belakang berkata


" Cantik rambut baru kau ni macam mop lantai"


@ situasi ke tiga


" Cantik la gigi kau. Tersusun rapi. Macam Halimah Jongang" (sambil shuffle nyanyi lagu Halimah Jongang)


P/s: Kasihan Halimah Jongang jadi mangsa. Hehh. Hina sangat ke orang jongang?

83 comments:

  1. tu bukan puji tu puji dan hina hahahahahh...

    cian halimah jongang...mcm le org jongang ni nk sgt jadi jongang :(

    ReplyDelete
  2. hahaha
    itu bukan puji..
    itu mengata :P

    ReplyDelete
  3. sebenarnya dia mengutuk melalui cara yang halus dan bersopan-santun !

    ReplyDelete
  4. aiseyy..g mana2 blog, dok cite pasal Halimah Jongang..femes betul halimah tu skrg..sbg ex-gg jongang, mmg tak patot-xpatot..

    ReplyDelete
  5. cehh..org yg memerli tue cantik sangat ker dier? elok sangat ker diri dier..
    PERFECT ker dier??

    ReplyDelete
  6. hihihi...tak hina...kakak halimah jongang pun tak hina...hihi fatimah juling...

    ReplyDelete
  7. sah itu saji pujian yg sinis. haha

    ReplyDelete
  8. salam kenal.. hehe, patut la org suka blog nie.. sungguh sempoi and lawak!! :)

    ReplyDelete
  9. ada yang baru... FATIMAH JULING. hahaah.adei..macam2..

    ReplyDelete
  10. itu menghina...bukan perli dah....
    member ak siap wat ringtone lagu halimah jongang tu....hahahahaha

    ReplyDelete
  11. Bukan perli mahu pun puji..tuh dinamakan kutuk tak sayang mulut tahap gaban..hehehe

    ReplyDelete
  12. tulah..agak kurang hajo..baik tak yah puji.

    ReplyDelete
  13. ni lah contoh perli yg menjaga hati..kihkihkih

    ReplyDelete
  14. puji dulu..
    then perli...

    satu ayat dua maksud.. :)

    ReplyDelete
  15. tak perlu.simpan lam hati sudaa

    ReplyDelete
  16. fuh...ayat diorang makan dalam tu... tu dah kira perli dik ...

    ReplyDelete
  17. lately mmg famous halimah jongang...

    pasni fatimah juling pulak..

    ReplyDelete
  18. hahah cte halimah jongang sengal weh haha

    ReplyDelete
  19. org2 yg xreti senyap bile tgk kemajuan org len~ mulut mcm ni laa~ haisshh..

    ReplyDelete
  20. Org jonggang tak hina, Allah memberi dia satu kelebihan yg tiada pada insan2 lain...

    ReplyDelete
  21. org jongang lagi baik dari org x jongang tapi mulut bau longkang..huhu..

    ReplyDelete
  22. haha. tak hina lahh
    comel lagi ada
    sebab orang lain takda pon gigi cmtu
    orang yg ada tu kira bertuah lah kan??
    hehehe (--,)

    ReplyDelete
  23. hehhehee ..3004
    nombor canTeK ni!!

    ReplyDelete
  24. depend lah. kalo kite trima dgn care negatif jadi kutukan..

    kalo trima dgn positif.. ibarat pujian..

    but stil ROFLOL

    ReplyDelete
  25. siann kat sape yg name halimah tpi x jongang..hehee

    ReplyDelete
  26. tu la
    halimah jongang la
    fatimah juling la..
    ntah apa lagi lepas nih

    ReplyDelete
  27. HoOo.. tu puji la tu.. bgus la teknik memuji camtu.. nmpak la org tu bagus.. hehe :P

    ReplyDelete
  28. kesian halimah tu....x pasal2 faymes sbb jongang.hehe..

    ReplyDelete
  29. sindiran org tak puas hati gamaknyer tu.hehehe

    ReplyDelete
  30. mane de hina cik epal.cueme org tgok mcm pelik jela kot mule2 2..nnti lame2 ok la..:)

    ReplyDelete
  31. lama sih xsinggah =)
    kabare cik epal ...

    puji ngn perli sama je
    puji wat kite kembang
    perli wat kite berang
    2-2 perasaan
    hahah

    ReplyDelete
  32. apa kena mengena halimah dengan situasi ko..hahahah..biarlah kodok dengan labu labunya

    ReplyDelete
  33. biadap betul situasi yg no 3. cisss!! kalau akak la yg kena tu, kasi tendang sampai tersangkut kt pokok pinang (tinggi sikit)

    yg situasi no 2 tu pun, ish ish.. buat perm guna duit ohh. ingat free ke?

    ReplyDelete
  34. heee..kelaka tang jongan tu ;p
    halimah lah jongan ;p

    ReplyDelete
  35. heee. jahat la orang macam tu.. tak suke.. tak suke..

    ReplyDelete
  36. wah! tue pujian biadap tue name nyew..
    hahaha..

    tp i xcian kn halimah j0ngang..
    sbb dyew bkn original j0ngang...
    cian pd insan2 j0ngang sedunia jewk..
    hehehe

    ReplyDelete
  37. kes 1 - weh.. aku rase mcm nk mkn je tudung ko.. mcm kek lapis..

    kes 2 - dik, cube tgk kakak tu, tudung dia mcm langsir kan??

    kes 3 - kenapa tudung ko ni mcm rupe alas meja??

    *kes-kes diatas merupakan kes-kes yang terjadi kepada aku.. huhu..

    ReplyDelete
  38. hahaha..
    mang nak kene pelempang la tu klu ckp gigi aku cam halimah jongos..

    ReplyDelete
  39. hahaha..
    mang nak mkn pelempang la klu ckp gigi aku cam halimah jongang...

    ReplyDelete
  40. itu sindiran keras tu...lama2 leh makan kasut..hehe...

    ReplyDelete
  41. ni bukan perli
    bukan puji


    ni hina!

    mereke HINA cik epal ke?
    hehe

    ReplyDelete
  42. konfem2la 2 kne perli..haha!
    pelik2 je cte skunk nih..ada halimah jongangla..fatimah julingla..huhu

    ReplyDelete
  43. kimsalam kat halimah jongang..
    H A H A H A:)

    ReplyDelete
  44. ni bukan perli lagi ... ni ngutok ni ...
    *gaya macam cik joyah berceloteh*

    kita semua bukan sempurna ...

    ReplyDelete
  45. lagi baik kot dpt komen camtu.
    kurg2 kita tau bnde 2 x sesuai ngan kita.
    hipokrit lagi teruk kottt..
    puji2, bila blkg org.. kutuk abes =.='

    ReplyDelete
  46. tak penah kene lagi cenggini. alhamdulillah =)

    ReplyDelete
  47. hehhe..lagu halimah jongang mmg ngah femes giler skng ni..bodk2 pon tau lagu tu..heheheh

    ReplyDelete
  48. ella pernah kena situasi yg ke 2 tu...
    mcm nk hempok je kepala org yg ckp tu...
    duet sdri ikot suka ar... mcm mintak duet diorg.. huhuhu

    ReplyDelete
  49. allah xtgk rupe paras allah tgk ht-)

    ReplyDelete
  50. owh, org n9 kan?
    mmg celupar skit mulut diorg...
    ak ade kwan n9, mule2 terasa gile smpai nak nangis... tp lama2 da paham la...

    ReplyDelete
  51. sudah terang lagi bersuluh hahaha

    ReplyDelete
  52. sy ada sorng lecturer nih! x pnh ajar sy pown...tapi nyebok ja keja..dah la jongang! mmg patut la kena kutuk..hahaha

    ReplyDelete
  53. sedapnya tempe. macam makan tempe.. puji ke perli ni ek? hehe..

    cik epal, malam tadi saya goreng tempe terhangus pulok. uhuhu

    ReplyDelete
  54. Sian orang yang jongang...tak pasal2 kene perli..

    ReplyDelete
  55. tak boleh blah betul..
    nanti cikgu bahasa melayu ajar macam mana nak memeuji dengan betul...dan menghina dengan betul..
    nak puji, puji betul2
    nak hina, hina betul2...

    ReplyDelete
  56. lempang je kalo ade orang ckap cmtu..
    hehe..

    :p

    ReplyDelete
  57. setiap ciptaan tuhan adalah yg terbaik ... kenapa kita mempersoal tahniah cik epal

    ReplyDelete
  58. Perli tuh . Orang lagi suka perli daripada puji . Nta apepasal nta kan . Hormon dengki dia da start merembes kua la tuh . Diri sendiri pun taklah sempurna mana kan :D

    ReplyDelete
  59. orang yg ckp tu jeles sbnrnye
    hahaa

    ReplyDelete
  60. Tu org mulut takder insuran. Bergurau dengan cara yang salah....

    ReplyDelete
  61. org yg cakap tu dengki
    kekadang..
    pasal dier xder..kalo kutok
    tu mksdnyer kutok ciptaan tuhan lah kan..

    ReplyDelete
  62. haha,.,

    halimah jongang mmg la wat lawak ,.

    tp kan,,spatutnya.,.baik diam aje dpd bcakap nk wat skait ati org,.

    kejam betol.,.

    ReplyDelete
  63. tu la.. manusia skrg ni.. suka sgt nk judge manusia lain. diri sndri dia tak nmpk,, yg nmpk kat mata dia, org tu kurang, org tu tak elok..

    mgkn kita patut letak mata kita kat dahi org lain, so that kita leh tgk diri kita sndri.. selagi mata kita ada kt muka n kepala kita sndri, kita xnmpk diri kita sndri. tgk cermin pun apelah sgtkn? hehhe

    ReplyDelete
  64. cam hina je..bukan takat perli dah tu..kelas sophie de orang nama halimah..tensen dia sejak de citer halimah jongang tu.. sian kan..

    ReplyDelete