Monday, February 8, 2010

Sinetron Tasbih Cinta .. best ke??





ibu aku tengah gila tengok cerita ni...haha... Aku tak pernah tengok sebab time cerita ni mesti time time pergi kelas. ciss.. Ibu aku tengok mesti sebab pakwe dalam cerita ni handsome handsome ni. eleleleleleh :D








Masa aku balek rumah. Beriya ibu dok cerita pasal cerita ni. Sebagai anak yang baik. Aku mendengar cerita ibu aku dengan penuh khusyuk dan tidak tertinggal satu patah perkataan pon. Mesti mak aku bangga dengan aku sebab mendengar cerita nya dengan baik dan tekun sekali tanpa menyampuk. (tiba tiba). Aku nak menyampuk celah mana pulak pasal cerita ni. Aku tengok pon tidak.



Dulu aku layan jugak sinetron cerekarama semua ni. Now tak ada masa sangat nak bawak kerepek dan cekodok ikan bilis depan tv sambil layan cerita cerita macam ni. Banyak lagi masalah negara aku nak fikir. Siapa yang tengok cerita ni. Aku ucapkan selamat menonton :D




ibu aku cakap... Bella ni cute =)





Soundtrack Sinetron Tasbih Cinta, “Menyesal” oleh Ressa Herlambang




Ressa Herlambang – Menyesal

semula ku tak yakin
kau lakukan ini padaku
meski di hati merasa
kau berubah saat kau mengenal dia



reff:
bila cinta tak lagi untukku
bila hati tak lagi padaku
mengapa harus dia yang merebut dirimu

bila aku tak baik untukmu
dan bila dia bahagia dirimu
aku kan pergi meski hati tak akan rela

* terkadang ku menyesal
mengapa ku kenalkan dia padamu





handsome jambu batu betul hero cerita ini. Padan la ramai makcik makcik dan awek aweksss melekat tengok cerita ini. wakakaka :D




p/s: aku tujukan lagu “Menyesal” untuk seseorang dan aku pon tak tahu siapa "seseorang" tu sebenarnya. So aku tujukan lagu ni kepada para para penskodeng blog ini dan para para sakura. (itu pon kalau ada yang skodeng. Kalau tidak, syok sendiri je la aku cakap dan tulis sorang sorang. huhu)

61 comments:

  1. boleh lerr.. muke mat jambu tu yg menarik phatian wanita2 sperti mak2 kite.. hahahaha..

    *best lak dgn lagu menyesal!!! menyesal law tk dgr.. ngee^^

    ReplyDelete
  2. tak pernah lagi tgk cite ni walopon berkempatan utk tgk...
    :P

    ReplyDelete
  3. nie citer sambungan nur kasih ker

    ReplyDelete
  4. tak tengok gak...mmg x layan lama dh citer2 malay series ni..ehh..indon kot ni..hhaaha

    ReplyDelete
  5. em...semoga kita dapat membantu

    ReplyDelete
  6. wa pown menyesal ..
    jambu ke? jambu batu dowh!

    >>__<<

    ReplyDelete
  7. dh lame gak tak layan drama melayu ni.. huhuh

    ReplyDelete
  8. hehehe, waktu kerja la dik. x dpt nk tgk. huha!

    ReplyDelete
  9. aus nyer entry lagi best ::P,
    wa tak larat nk tgk drama, tak habis2 mainkan emosi org. dh laa taktau bila mau abis

    ReplyDelete
  10. ermmm..my doter yg dejah 2 tupon layan citer ni..pastu dok speaking indon dgn hakak!..haihhh!

    ReplyDelete
  11. dgr kate best..
    tp aku pon ta pnah nengok..
    sebab kelas..kelas..
    t la cr dvd.. lenjan ckop2..haha

    ReplyDelete
  12. kita pun tak tgk citer ni sebab time tu sedang bekerja hehehhe...wah sangat laju update blog ye hehehe..

    ReplyDelete
  13. Tak pernah tengok, tak tau best ke idak.....

    ReplyDelete
  14. best banget sinetron ni...menjejeh airmata klu feel tgk..hihihi coz akak pun layan citer ni :)

    ReplyDelete
  15. member aku layan gila citer ni...tgk kat youtube...hahaha...aku xterjerumus la plak...hahaha

    ReplyDelete
  16. tak layan mana la citer indon bersiri ni..kalau movie boleh la juga..sebab cepat habis..kalau yg bersiri ni nak kena tunggu ending dia camna lak..

    ReplyDelete
  17. umi saya suka tengok cite ni. dia kata heroinnya comel :)

    ReplyDelete
  18. ohh laudya cynthia bella! dia pun berlakon dlm bukan bintang biasa. so adorable~ =D

    ReplyDelete
  19. memula best tgk.. pastu nyampah lak wakaka.. sinetron indon biasalah meleret2 citernya..

    ReplyDelete
  20. cik epal...mak kite sma la..asik layan sinetron je...dengki..!

    ReplyDelete
  21. eheh..cite nie biase je..cam cite indon yg laen..p layan jugak..hehe..suka lagu die je..=)

    ReplyDelete
  22. lagu tu i tau...i loike melodinya
    tapi baru now tau sinetron mana hehehe..
    tak follow so tak leh komen :)

    ReplyDelete
  23. ske sgt citer ni..tp lbih ske bella dgn adik..xmo dgn abg..hehe :)

    ReplyDelete
  24. tak tau nak komen apa
    sebab tak layan
    erk888

    ReplyDelete
  25. kureng layan citer indon2....semuanya lebih kurang sama....hehe..sori..

    ReplyDelete
  26. best jugak kot cerota ni . tapi ada jugak part yg buat rsa nyampah je ( tapi tgk jugk) haha .

    btw , be my follower too

    ReplyDelete
  27. best le cik epal...try le tgk...hihik...

    ReplyDelete
  28. saya sukak ini cerita. best tauuu?
    hahaha :D

    ReplyDelete
  29. tasbih cinta...bes gak la cite ni...dulu mule2 kua rajin la aku layan...tp skang da semakin mlas da nk melayan cite2 ni...mklum la cite indon...mkin lame mkin mlalut la...tp yg bwk wtak rafi dlm cite ni mmg hnsem...bilela aku nk dpt pkwe cmtu...wahhhh

    ReplyDelete
  30. wahaaaa..memang jambu jambu jambu....mak i pon layan jugaakk....sinetron aka cerita ibu ibu :D

    ReplyDelete
  31. thanks la tuju lagu menyesal tu kt aku ekeke :P

    ReplyDelete
  32. Boleh tahan gak ah citernya...nasib org kaya dan miskin.

    ReplyDelete
  33. hahaha
    mak ngan adik kat umah pon gila tengok cerita ni..

    ReplyDelete
  34. cite ni masa awal sy follow tu agak best jgk la..tp sy sgt suka lagu menyesal itu :)

    ReplyDelete
  35. Saya pun tak pernah layan citer ni.Tapi maybe emak saya layan.hehe

    ReplyDelete
  36. ntah..mcm best jee...cam i pun tak sempat nk tgk pun..sebb bz dgn hal2 negara and hal2 jiran tetangga cik epal...tapi lagu die pun sekali dgr mcm best kan....:D

    ReplyDelete
  37. akak nak tgk citer ni..tp dia kul 2pm kan..uhuks~

    ReplyDelete
  38. i dun like dis sinetron amat2
    xsesuai dgn tajuk trasbih cinta
    heroin kemain seksi
    huhu

    ReplyDelete
  39. Best ke citer nie??? Ramai dah aku dengar orang cakap pasal citer nie... tapi tak tau lagi besst sangat ke??

    ReplyDelete
  40. klu cik pela x der mase nak nengok akak lg x der peluang lgsung.. hu hu hu..

    ReplyDelete
  41. dah bleh baca jln citenya, pas ni jd camne pas tu jd camtu hehe.. dlu x miss sinetron tp skang dah boring sbb jln cite dah bleh agak, miskin.. kaya, rebut harta n kene buli heheh.. bleh x jd pengkritik filem atau pengarah filem.. pasan tul

    ReplyDelete
  42. Hehe..saye pun tak tengok sebab tak berkesempatan..so xleh nak komen lebih..sori yer..

    p/s - tahniah sbb berjaya mendengar cerita itu dari ibu tercinta..:D

    ReplyDelete
  43. Tak layan sinetron2 ni.. Layan anime je.....

    ReplyDelete
  44. tgk iklan je. yg igt cuma anak kepada penjual sate (?) ke salah dgr? :P

    ReplyDelete
  45. jjorla kan.. xpenah pon lyn cte nie.. hahaha.. xsmpat laa..

    ReplyDelete
  46. layan kat youtube je..tu pon kdg2 ni..

    ReplyDelete
  47. huhu..mmg la hero2 die hensem..klu x, xlaku citer..hue3..

    ReplyDelete
  48. aku tak penah tgk..tp org kata best :D

    ReplyDelete
  49. aku tak penah tgk..tp org kata best...

    ReplyDelete
  50. lagu die best..cerita malas nak tgk

    ReplyDelete
  51. winter sonata jugak best..


    tetiba.

    ReplyDelete
  52. cik epal...

    aku paling muak dowh citer indon yg kisah cintan cintun mcm nih..
    tak logik..
    sume main fantasy..mcm kisah dongeng jer centa2 mika2 tersebut...

    tak suke!!!!!!

    dlm realiti mana ade doe


    hero muke sume cam jambu
    muahhahah

    plak tu yg muda2 ni
    kehkehkeh

    ReplyDelete