Saturday, February 20, 2010

menguap dan berkuak. Adab adab menguap.

Ini nak bagi tips nak menguap. Nak menguap pon ada tips tau. Ecececeh. Ustaz aku cakap. Kalau nak menguap, tutup mulut dengan telapak belakang guna tangan kiri. Harap harap sampai ke tua aku amalkan. InsyaAllah.





Selalu orang tak ambil port sangat bab bab menguap ni kann. Tapi nak menguap kena tutup mulut. Kalau kita tak tutup mulut masa menguap. Nanti syaitan masuk dalam perut kita. Dia menari nari dalam perut kita. Pelik betul aku dengan syaitan ni. Dalam perut pon dok sibuk nak menari kenapa?





hepp heppp. Kucing miaoww miaowww sila tutup mulut anda. Tarik misai beruban dua ketul karang baru tahu.






Lepas ni nak menguap jangan ternganga nganga macam badak sumbu kelaparan. Yang paling best sampai keluar bunyik "haaaaaaaaahhhhhhhhhh" lagi tu yang tak tahan tu. Sopan santun sikit bila nak menguap ok. Sekian sahaja untuk hari ini. Kita jumpa lagi esok. Itu pon kalau aku rajin nak update. Dah la sibuk manjang tapi ada masa pula nak menaip terketar ketar dekat sini. Hehh. beboiiiii~



p/s: Jangan menguap ternganga sampai boleh sumbat ikan dugong sekor dalam mulut. Tak senonoh tahu?? kalau tidur ternganga pon tak senonoh jugakkkkk. Tapi dah tidur mana nak perasan ternganga ke tidak. Betul tak??

40 comments:

  1. cik epal mekasey gtau baru tau nih

    ReplyDelete
  2. haha..:D
    emm..menarik...
    1 info ni....

    ReplyDelete
  3. mulot nie mmg suke menguap.. cmpai munyik camtu pon slaloo gak.. tp kan ade owg ckp, Allah mencik owg yg menguap nie tp lw bersin dia suke..

    ReplyDelete
  4. hehe...tgk kucing menguap...
    i pun menguap gak.. adehh...
    tapi..menguap baik utk kesihatan otak. hehe..

    ReplyDelete
  5. baru nmpk perkataan menguap
    sha dh menguap
    pantang btol nmpk perkataan menguap

    ReplyDelete
  6. salam cik epal..

    huhuhu menguap ni boleh berjangkit..tambah2 klu menguap yang ada bunyi..

    ReplyDelete
  7. Menguap pn d tips ke?
    cm2 entri la..ha3

    tp bgos gk,gnerl knwldge..

    btw..

    wanameer.blogspot.com

    new blogger..

    sokonglah..

    ReplyDelete
  8. hahaha~

    menguap ke sangap dik?

    kih3~

    kalau menguap kadang2 tak bleh kontrol, kalau kontrol sampai keluar air mata~

    huwaa~

    ReplyDelete
  9. best menguap bukak mulut...angin byk masuk sekali ngan setan...

    ReplyDelete
  10. ...cube tanye uztaz, naper guna tgn kiri belakang...huhuuuu...tertanya2 pulak=p

    ReplyDelete
  11. salam cik ranum...i kalo mnguap jarang bukak mulut...i senyum jer...tu la care i nguap....

    ReplyDelete
  12. hahaaha.kelakar3.
    mnguap pn ade caarenye.huhu

    ReplyDelete
  13. terus rasa menguap baca entri cik epal...huaaaaahhhhh...(sambil tutup mulut dgn penuh tatasusila)

    ReplyDelete
  14. geram je bile dgr org nguap cm badak sumbu nak bertelur..(ehh.mne badak bertelur en)kah3

    ReplyDelete
  15. hm, menguap kena pakai belakang tapak tangan kan? tu adab

    and this is true story
    ada kes di mana seorang ni dia menguap dengan mulut yang terlalu lebar dan rahang dia terkeluar dari tulang pipi.kemudian dia tak boleh tutup mulut sampai la doktor masukkan balik rahang dia .

    ironik kan?

    ReplyDelete
  16. blaja2 la tutup mlot masa menguap
    ni x,menguap smpai nmpk segala sawang dlm lobang idung
    hahaha

    ReplyDelete
  17. sangat tak sopan bile menguap tak tutup mulut. muke da cun.. skali menguap.. mak aiii!!

    ReplyDelete
  18. ustaz suruh tutup mulut sebab tanak syaitan masuk dalam roh kita..sebab tu kena tutup mulut..kalau tak tutup tu yg gelap hati sebab byk syaitan dalam diri..ye tak?

    Bila Diana Danielle menyanyi. Apa pendapat korang?

    ReplyDelete
  19. akak menguap denagn ayu sekali... sungguh akak xtipu... :)

    ReplyDelete
  20. hee~kdg2 terlupe nk tutp mulut mase menguap.

    ReplyDelete
  21. huwaaargghh.. (sambil tutup mulut)
    haha..
    jempot2 tengok blog aku yg baru pas apdet... hehe

    http://senyapsudeh.blogspot.com/2010/02/percutian-sempoi.html

    ReplyDelete
  22. salam epal~

    hehehe.. alhamdulillah setakat skang nie msih amalkan mnguap ttup mulut... :)
    kang nmpak bonar upa xsenonoh sgt... :p

    ReplyDelete
  23. gne tngn kiri ea? oke2..note taken..slaloo gne belah knan je..

    ReplyDelete
  24. Menguap ada BUNYI
    orang kata nak hilangkan
    mengantuk tue.. Apekah??
    hehehehe

    ReplyDelete
  25. kalau da menguap tu maksudnya da mengantok
    so...
    tarik bntal tarik cimot
    jom kita tido!!

    ReplyDelete
  26. haha
    ok2 . lpas ni nak menguap kene dgn beradap :P
    hahaaha~~

    ReplyDelete
  27. klau menguap tibe2 masuk lalat bru best..hahaa..

    ReplyDelete
  28. tutup mulut dengan belakang tangan kiri
    heee
    sunnah kot

    ReplyDelete
  29. kenapa ye.. bila tengok perkataan menguap, sebut perkataan tu,tengokorang menguap.. kita pun akan menguap? musykil ni??

    ReplyDelete
  30. Haha. Bila baca entry cik epal, terus menguap! haha

    ReplyDelete
  31. ohh. huaaaargghhhh! saya pulak nak menguap tgk kucing tu
    hehehe :D

    ReplyDelete
  32. lebih2 agy law pmpuan nguap tk tutup mulot, malu siot.. hahaha

    *my nenek said kalo tk tutup mulot time nguap, nnt setan masuk branak pinak dlm prot.. haha

    ReplyDelete
  33. haha ape kate tunjuk gmbr cara2 mengupa yg sopan dr cik epal :p

    ReplyDelete