Saturday, January 30, 2010

mencari ketenangan..... =)


comel nya budak ni...ayuuuuuu aje =)






sedang mendengar lagu ini.......siapa nak download...boleh KLIK SINI untuk download....





Damba Kasih - In-Team



Semakin jauh ku dari-Mu
Semakin dekat pula Kau menghampiri daku
Oh, Tuhan Yang Maha Pengasih
Siapalah diriku di pandangan-Mu

Semakin cuba ku dekati
Semakin kuat pula Kau mendugai aku
Oh, Tuhan Yang Maha Sempurna
Kerdilnya diriku di hadapan-Mu

C/O
Bagaimanakah nantinya tika berhadapan dengan-Mu
Sudikah Kau menerima hamba-Mu yang hina ini
Ya Allah Kau Maha Pengampun

Di bayangan mentari aku kealpaan
Dusta dunia penuh kepura-puraan
Di kala dini hari aku kepasrahan
Mendamba jernih embun kasih sayang-Mu Oh Tuhan

Andainya dihitung amalanku
Belum pasti dapat ku hampiri gerbang syurga-Mu
Oh Tuhan Yang Maha Pemurah
Hindari diriku dari siksa-Mu… Oh Tuhan

Kasih sayang-Mu Tuhan
Itu yang ku dambakan
Dengan rahmat-Mu ampunilah diriku..



Wanita ibarat EPAL..Epal yang tidak berkualiti amat mudah diperolehi kerana ia berguguran di tanah..Tapi epal yang tidak mampu dibeli berada di puncak susah untuk dipetik..susah digapai..Kadang kdang epal itu risau..kenapa diriku belum dipetik?? Lantas ia merendahkn martabatnya sehingga tiada siapa yang berani memetiknya..Hanya pemuda yang benar2x hebat sahaja yg mampu memetiknya..Biarlah jodoh bukan di dunia asalkan cinta Ilahi menanti…



p/s: terasa diri sungguh kerdil dan hina bila dengar lagu ini...tetiba rasa nak menitis air mata...kasih sayang Mu Ya Allah yang ku dambakan...

53 comments:

  1. hmm, suka perumpamaan epal tu :) tepat dan padat.

    ReplyDelete
  2. Ketenangan yang perlu dicari..
    ia tidak akan datang sendiri..

    Selamat Beramal (^__^)

    ReplyDelete
  3. Besar maksud yg tersurat & tersirat dari lagu tu ye!.. :)

    ReplyDelete
  4. kenapa ni cik epal? selalu ceria aje. do u have any prob dear?

    ReplyDelete
  5. dah jmp lum ketenangan tu..bak cni sikit ek...

    ReplyDelete
  6. lalaalal... nyanyi jugak lah..heheh

    ReplyDelete
  7. 1.pic katun tu mmg comeeeee
    2.pastikan yang mdapat memetik epal itu adalah betul-betul org yang baik :)

    ReplyDelete
  8. assalammualaikum cik epal

    jangan nangis
    anak dara nangis nanti tak berseri.
    makan epal banyak2 ya..

    ReplyDelete
  9. sila dan tolonglah menangis kerana DIA . ya epal yg berkualiti ssh na dipetik . tetapi epal ini kadang kala jika tidak dijaga rapi oelh tuannya,akan rosak juga . epal ini sgt hebat , mampu mengoncangkan iman dan kekuatan seseorang . tetapi epal ini sgt LUAR BIASA.hargai epal ini jika benar2 mahukan hidayah serta pewaris GEMILANG .

    (lama xkomen kat blog epal nie) lalala ~~

    ReplyDelete
  10. waaaa
    sabar2
    ni pn da nk nangis da ni...
    :'(

    ReplyDelete
  11. oii..pokok durian pon tinggi jugak

    ishk..ishkk...ishk....kalau nk compare sedap lg durian dr epal...

    haha...jgn mrh yer cik epal, gurau2 ajer

    ReplyDelete
  12. insaf sebentar baca entri cik epal nih..
    huhuhu..eh,bukan sebentar,harap2 berterusan :)

    ReplyDelete
  13. tak apa lah cik epal jika diri kita belum di`miliki` oleh insan bernama lelaki..Allah s.w.t itu Maha Mengetahui..bykkan sabar..dekatkanlah diri padaNYA..takut bila kita dah di`miliki` lelaki nanti..kita lalai pada Allah s.w.t lak..jadi..DIA beri kita peluang utk dekatkan diri kepadaNYA..

    Banyakkan doa n sabar ye.. :)

    ReplyDelete
  14. makan baker kemakmuran mcd pun leh tenang...hehehe

    ReplyDelete
  15. air mata yang menitis kerana mengenangkan dosa-dosa pada Allah akan membantu kita di akhirat nanti saat perhitungan syurga neraka.

    sentiasa bedoa semoga sentiasa dalam lingkungan rahmat dan hidayahNya

    amin

    ReplyDelete
  16. wanita ibarat epal...

    betol jgk madah2 tuh~

    *sesungguhnye kt manusia mmg sgt kerdil disisinya~

    ReplyDelete
  17. epal fiji plg bernilai lah begitu..hiii

    ReplyDelete
  18. Epal hijau sangat elok dimakan..bagi mencegah selesema atau pun lemas hidung..

    ReplyDelete
  19. hmmmm ... dalam hati tgh ada taman ke cik epal? agaggagagaga ~


    perumpamaan lu sangat dalam ...

    ReplyDelete
  20. EHH!! CIK EPALLL!! NAMA LU DULU CHIPSMORE KAN???? WA BARU PRASANN

    ReplyDelete
  21. salam cik epal..

    bagus sekali-sekala..kita kena bermuhasabahkan diri kita..tanpa mengira bagaimana cara muhasabah tu..ok tahniah cik epal

    ReplyDelete
  22. Lagu 2 mmng best...menusuk kalbu

    ReplyDelete
  23. jdi lh epl yg boleh digpai..
    jgn jd epl yg gugur kt tnh..
    klo d jtuh selalu nyer de ulat..
    btol ker?

    ReplyDelete
  24. salam cik ranum...nnti u postkan lagu kump. nirwana yg Jay-Jay nyanyi tu...leh x?

    ReplyDelete
  25. ^_^..bila jiwa kaco, otak serabut..tiba masa kita cri ketenangan=)

    ReplyDelete
  26. :) cantik sangat epal tuh.. sampai tak siapa berani.. hehe~ za pun suka dengar lagu ni dulu.. ops! sekarang pun.. hehe

    ReplyDelete
  27. entry yg laen sdikit...HE always be there for someone who needs HIS love..

    ReplyDelete
  28. ingin mencari ketenangan juge :( dh lame ketenangan itu pergi.. *sigh*

    ReplyDelete
  29. Lama tak dengar lagu ni.. Dulu sume kaset2 in team dok pi beli.. Sbb lagu2 dia menarik.. Huhu.. Menginsafkan kalau btul2 hayati..

    ReplyDelete
  30. helo cun blog..nak tahu info best x ? klik sini cepat http://tolongsenyap.blogspot.com

    ReplyDelete
  31. aku mau jd epal yg sukar dipetik :)

    ReplyDelete
  32. gua pon tengah mencari nih..
    bile la nak jumpe..

    ReplyDelete
  33. ...syoknyer jd epal...=)

    ...klick celcom...=p

    ReplyDelete
  34. jom join friendship contest.. ;)

    ReplyDelete
  35. jom join friendship contest.. ;)

    ReplyDelete
  36. hehe..saba ea cik epa..jodoh dtangan Tuhan..do follow me ye cik epal..thanx..

    ReplyDelete
  37. hehe..saba ea cik epa..jodoh dtangan Tuhan..do follow me ye cik epal..thanx..

    ReplyDelete
  38. ye,sgt sedihh..kite mpu muhasabah diri saje..

    ReplyDelete
  39. cik epal..cik epal xfollow pon blog saye..hehehe..ngade2 kan..alngkah bertuah bile cik epal yg comel ni follow sye kan...:)

    ReplyDelete
  40. if u belive that just go on never give up dear...dont worry!cinta yang sejati will come to your life

    ReplyDelete