Monday, December 7, 2009

mari memasak bersama NENEK cik epal yang comel wow wow

NOTE: sila baca entri ini dalam mood raya haji ok!











ok..ini nenek dan ibu aku...tanpa mereka..tidak ada lah muka aku dekat dunia ni...kau nak mengorat nenek aku ke?? boleh jugakk..nenek aku tengah single and avaiable tu...(promote nenek) tapi nenek aku tak pakai handphone la..dia kalau nak call orang pakai tin sambung dengan tali rafia tuu..ala..macam zaman zaman dahulu kala tu...aku kalau balek kampung..sure badan aku boleh naik..nenek aku masak sedap woooo....tak percaya???





kari ayam yang cepat nauu laku dan habis..




rendang ayam


ada ayam masak merah..ketupat...kuah kacang..perghh..meleleh air liur aku tengok gambo ni...



sambal sotong marvellous beb!!




ini kuah kacang...bukan dodol ok samdol!


last but not least...TEMPEEEEE...jangan dilupakan...


ibu aku suka hati dia jeee dok cekoh cekoh tempe aku...dia dok marah orang jangan cekoh lauk... nanti basi...dia cekoh tak pe pulak...mana aku tak hangin?? dah la cekoh tempe kegemaran pulak tuuu...hehhh....




-cousin and sister-

camwhore totappp masing masing...dan semua mestilah stok stok senyum iklan gigi punyaaa....



hikkk..senyum kerang busuk haruss adooo....terima kasih kerana membaca dan terliur dengan juadah juadah yang nenek aku sediakan....sila datang lagi dan kecur air liur lagi sekali ok...!


lap sikit air liur kau tuuu..tu yang meleleh tu...tak senonoh betulll kau ni laaaa....



sekian daripada saya..cik epal singh walia...rumah terbakar nampak asapnya...asap dah nampak boleh panggil bomba...saya melaporkan dari tv lapanpulohlapan..kita kembali ke sri pentas..terima kasut~~


64 comments:

  1. wahhhhhhh...banyaknyer makanan...menggugat nafsu makan nie,....tolong!!!!

    ReplyDelete
  2. yeah!! tempe sedap! jawa ke? :P

    ReplyDelete
  3. huwaa~
    nenek dan bonda kamu juga sama wajahnya~
    patut pun kamu mewarisi kecantikan mereka dik~

    ReplyDelete
  4. bagusla cik epal dah blajar masak
    hehehehe

    ReplyDelete
  5. Eee.

    Comel betol kak epal ni.
    Hihi.

    :)

    ReplyDelete
  6. memang terliur...
    nak2 lagik tang sambal tempe...
    lapo...nyew

    ReplyDelete
  7. lapar la pulak tgok lauk2 tersebut
    hahaha

    ReplyDelete
  8. Sedapnya nenek masak..nak numpang makan ni..

    ReplyDelete
  9. Ya rabbi!!!
    aku ingat...
    aku sorang jek yg akan jd tersangat kebulur..
    bl balik kg..
    kamu juga begitu kah?
    hahahahha

    ReplyDelete
  10. hah.. aku tak terliur pun.. mak aku masak pun sodap kau...

    ReplyDelete
  11. krm slm kt nenek u k...ckp cucu menantu krm slm...tk cre

    ReplyDelete
  12. cik epal oh cik epal .. ni yg rasa tak puas hati ni .. dakjaat lapar nie.. hahahaha! nak balik! nak balik rumah makan! ;D

    ReplyDelete
  13. perut tgh lapau.ko tunjuk lak lauk2 masakan nenek ko yg ermm.....lazat nye....
    mengidam ni...pos kan lauk tu leh x?
    hahahhaha

    ReplyDelete
  14. hadoi...cik epal kenapakah blog mu ini sggh byk makanan....laparrrrr....huhu

    ReplyDelete
  15. hebat nnek ko..hehe

    ak ske tempe goreng cicah ngn smbal kicap..sedap^^

    ReplyDelete
  16. Cik Epal u buat i lapar sahaja,sudahla i tak pi lunch harini..huhuhu..teringat nasi dagang nenekku

    ReplyDelete
  17. cik epal bila senyum mesti npk gigi..:)

    ReplyDelete
  18. ala cik epal punya nenek masak da..ingatkan cik epal..adoi camner ni nak kawin ni..baru nak blaja main masak2...adoi...

    ReplyDelete
  19. ptt r cik epal nmpk chubby ckit r..huhuhuu..jgn marh..

    ReplyDelete
  20. aku tak raya haji tahun ni, aku keje.so xbelh la baca dgn mood raya haji.ngeh3..

    ReplyDelete
  21. raya tahun ni tak balik kampung pun..huhuhuhu!
    ;(

    ReplyDelete
  22. cekoh apa tu..mcm baru dengar je..hehe..mcm biasa la cikepal ye..=)

    ReplyDelete
  23. bkn fake la..sila dtg ke azuwan.co.cc

    ReplyDelete
  24. oo kak..jgn slalu sgt wat entry mcm ni ek?terliur smpai basah laptop ni taww!haha...

    ReplyDelete
  25. cik epal nampak makin comel lah. Bukan comel chubby ke ape. Comel cun. Apa rahsia?

    ReplyDelete
  26. aduh...

    tak tahn tgk makanan yg sedap sedap tuh... hahah...

    cik epal pandai memasak tak???

    ReplyDelete
  27. Hah..nenek aku pn single.datuk aku dah xde.boleh kte satukan.

    ReplyDelete
  28. oit, raya haji dah lepas
    lah yang oiiii~
    cobet nak?

    p/s: klik2 iklan aiskrim.

    ReplyDelete
  29. saje nk menterliurkan org..huhu

    ReplyDelete
  30. oh kalo org2 tua masak mmg kompem la sdp kannn..dorg lg hebat bab2 food ni..isk..nenekku udah tiada..wuwuwu..dpt rasa masakan mak je..huhu

    ReplyDelete
  31. nenek mu cntek lg la... wlu pun dh kedut2 hehehe

    ReplyDelete
  32. bestnyeerrr :) sume feveret i tuh.
    cik epal ni comel lah sebenarnye. heheh

    ReplyDelete
  33. haiiyoo..........sgt2 menggode perot aku lah.cik epal..mtk sepinggan due buleh? den tongah lapo dah nieh =p

    ReplyDelete
  34. ur mom cantek,patutlah anaknya gojes.haha.
    urghhh!
    *sambil pegang perut and lari pi dapur*
    lapar!!!!!!

    ReplyDelete
  35. grrr. terliur tgk nasi hempet dgn kuah kacang T_____T

    ReplyDelete
  36. hahaha terima kasut kembali...ngek~

    ReplyDelete
  37. kecur liur tgk mknan tu sume..tetbe lapar plak..hehe :D

    ReplyDelete
  38. nasib baik Cik Cookie xjd cucu nenek Cik Epal.
    kompem bdn macam kn pump nnt

    ReplyDelete
  39. Adakah masakan cik epal sesedap masakan neneknya?.........

    ReplyDelete
  40. nk siket blh x.
    lapao bebenor nih,.

    ReplyDelete
  41. wahhhhh.tempe tu kegemaran saya 2.kalau nak makan ajak sekali erk....fuh!!best giler....nenek saya dan mama saya pon suke tempe. :)....

    :DDDDDDDDDDDD.....

    ReplyDelete
  42. xnmpk pun epal tolong same huhuhu

    ReplyDelete
  43. jom lawn masak jom
    hehe
    konpem kalah!
    lalala~

    ReplyDelete
  44. siwiesly...

    ak lapa tgk ithu sume!!!

    lpar sgt!!!

    ReplyDelete
  45. wah3...sodapnyomasakan nenek...
    nak...nak...nak///

    ReplyDelete
  46. Cik epal masak anto mai ipoh meh.. Hehehe.. Wahhhh.. Meriah sungguh gambo.. Stok iklan ubat gigi dgn model mata besar.. Hahaha.. ;p

    ~ kem salam nenek.. kot2 laa ade spupu kamu yg kacaksss ke kan. ngee..

    ReplyDelete
  47. mana resipi2nya?
    adess..
    camner nak memasak nih
    haha

    ReplyDelete
  48. lmbtnye mood raye haji ko habis..haha..aku terel masak air jep..

    ReplyDelete
  49. ya ampun.. skrg ni pkl 6.17am ohh cik epal..mano eden nak cekau rondang,, kuah kacang,, tempe pagi2 buta ni ohhh!! laparrrr!

    ReplyDelete
  50. cik epal
    blajar la masak sodap2 dr nenek cik epal

    ReplyDelete
  51. lapor haih...
    nengok n3 ni pepagi...

    hehhehehe

    nenek n mak kamoo...lawa...

    ReplyDelete
  52. wah sdap nyer...nk jgk la cik epal..

    ReplyDelete
  53. sedap gila makanan tuh.
    dah la i suke makan nie..

    http://claraemilycancer.blogspot.com

    ReplyDelete
  54. hemmr/,.
    sedapp wehh.,
    sambal soto.,
    mKn ngan nasi mau gemokkk lagi ak.,
    sedap gulai ayam tu jgkk

    ReplyDelete
  55. yumh3.. Lapar LAK PULAK..k AR nak cr makan.."SLAM KENAL"

    ReplyDelete
  56. tdg hitam bj bir tu afiqah k namenye? :D

    ReplyDelete