Tuesday, December 8, 2009

bila BOWLERS bertempur..yeah!!

NOTE: kejadian bermain bowling ini semasa raya haji...orang lain sibuk mencekik rendang lembu..tapi kami sebok main bowling...isi masa terluang.....





ini mak long dengan ibu aku...weeee..~ dah tua tua pon comel...(suka hati aku aje cakap dah tua tua)




nak main bowling..mesti ada kasut...dah ada kasut baru boleh main...tapi apahal buruk sangat kasut aku dapat ni????!





jangan main main..kaki aku saiz 3 je...aku pon pelik..badan aku punya la besauuu..kaki aku kecik...pelik aku...





ok...time to get the ball...aku dalam dilema nak pilih bola berapa nak pakai...karang aku guna bola 8..macam tak mencabar pulak...aku nak cari bola 25..kasi gerun sikit mak aku dengan maklong aku tu haaa...rimas aku pakai ini cardigan...dan aku rasa aku sangat la selekeh...aku rasa aku tersalah pilih baju...sepatutnya aku kena pakai baju hujan (raincoat) baru la boleh strike manjangggg...






ok..game dah start...aim..aimmmm...
haa..aku nak bagi satu TIPS nak main bowling..kalau nak baling bola tu...tengok arrow..jangan tengok pin..ada paham???



tak dapat bola strike..kita buat bola spare pulak... "good bowlers are spare bowlers"..haa..ada berani nak lawan quote aku tu??? aku baling main baling je..ikut style aku...kalau kaki nak silang..dia silang la kaki aku...kalau lepas baling..aku selalu HENTAK lantai tu..kot kot la pin tu terkejut..boleh la pin tu jatuh...banyakkk sikit markah aku nanti....






mak long dengan ibu aku ni kepala gila sikit...dedua perasan muda dan mahu menjadi anak muda....wakakaka.. (jangan mak aku dengan maklong aku baca ini entri..mahu aku kena ROTAN lepas ni)





aku tak tahu kenapa ibu aku senyum...senyum ke gelak aku tak tahu la...aku sangat style time baling bola barangkali.....style kejadahhh...






mak long teruja dapat strike..dan membuat aksi bagai itik pulang petang....




haaaa...ibu aku tu nak tiru skill aku la tu...dok tengok tengok tuuuuuu....






ibu: pakai bola ni boleh strike tak???


cikepal: bolehh..bolehhh...boleh masuk longkang....



bahaha...aku kalau lawan dengan ibu aku..sebolehnya aku nak menang....ibu aku terror beb main bowling...marks yang selalu aku nak lawan pon marks dia..orang lain aku tak pandang sangat...melainkan dia memberi saingan dekat aku...gila competitive betul aku... :D



keputusan nya..aku menangggg..weee~
tapi aku just dapat 100+ je la untuk dua dua game aku main...dah lama tak main macam tu la...nak dapat 200 macam dulu..susah sikit kalau dah lama tak main ni... (alasan terbaik)


actually dulu aku tak minat main bowling..start ibu aku suruh join kelab bowling dekat sekolah menengah dulu..aku try..dah la tak ada basic..aku ni main main maiiinnn je la..tak ada basic pon..lantak lah...sekali dapat wakil sekolah...tetiba menang pulak...aku pergi daerah..masa wakil daerah ni best...aku lawan dekat sunway pyramid..tapi macam biasa...mesti budak PETALING la yang juara....aku bukan petaling..aku wakil klang ke kuala selangor tah dulu..lupa pulak aku...aku dapat jumpa shalin zulkifli...esther cheah..zandra azila...dan adik zandra azila...adik zandra azila aku lupa la nama dia apa..tapi handsome wooo adik zandra azila....rugi aku tak mengorat.. :D


ada bowlers budak petaling tak yang baca blog aku ni?? kalau ada..roger roger la..kau orang memang best dan terror gila ah! salute~~~




ada sesiapa main hook or spinner tak dekat sini?? meh sini..aku nak berguru...tapi free of charge la..aku mana ada duit nak upah coach...aku main straight aje..tapi kadang kadang longkang jugakkk :D


tapi aku teingin nak main hook..baru style woooooo!! boleh jadi next shalin zulkifli...amboiii....aim nak tinggi ajeee~~~

59 comments:

  1. wahhhh...pndai main boling...siap main masa raya haji lagi..haha..

    ReplyDelete
  2. peh! best gile men boling dgn famili.


    wa aritu baru je lpas men. heheh.

    ReplyDelete
  3. mmg btul pun comel mak cik epal..pandai men boling lak tu..tabik spring kat mak awk..hehee

    ReplyDelete
  4. Oh ibu mertuaku seorang yang amat cergas dan handal bersukan!

    ReplyDelete
  5. lamanya aku tak main bowling.anak dah sorang ni..huhuhu

    ReplyDelete
  6. bju ujann??? ap kaitnnye??heheee
    nati nk main ag,ajk lar kte skali ek..
    bleh la cik epal menang salu
    coz kte xpndai men pon!!!hahaahaa

    ReplyDelete
  7. bola bowling 2 berat kan...kan...kan....saya dah main dah bola 2.fullamak!!berat gila. :PP

    ReplyDelete
  8. waaahhhh....nk dapat hadiah bola bowling katanya...sangat seronok...

    epal, che tom dah arwah :(

    ReplyDelete
  9. lama giler tak main oit ntah2 aku dah lupa huahuahua

    ReplyDelete
  10. saiz 3??huhu..kecek kaki..
    guna bola 30 kg..semua pin kt situ jatuh.strike semua..=)

    ReplyDelete
  11. oh men boling mmg terbaekkk..sy pon da lame sgt x membaling bola boling tu..isk..windu~ ;p

    ReplyDelete
  12. huhuh

    behs nyew dapat maen boling

    dah lamne x maen...

    200???

    wah...

    hebat2!!!

    ReplyDelete
  13. best nyer main bowling... paling suker main waktu tgh stress... release giler,,,

    ReplyDelete
  14. lama x main boling..
    x de skill la..

    ReplyDelete
  15. stylo mylo la mak cik epal tu..sporting je

    ReplyDelete
  16. Al Quds Travel Welcome You :-

    "AL QUDS TRAVEL FAIR 09"
    Date : 10,11,12 December 2009
    Time : 10.30 am - 10.00 pm
    Venue : Ruang Legar KB Mall K.Bharu
    Organizer : Al Quds Travel Sdn Bhd
    Official Radio : THR Gegar FM
    Tel No : 609-747 9999

    Diskaun RM999.00 untuk Pakej Umrah

    ReplyDelete
  17. best tgk orang main bowling :) nak2 lagi ngn family huhuhu

    ReplyDelete
  18. oh, muda sungguh ibumu. cantik juak!! :')

    ReplyDelete
  19. Nanged! Pass by from Innit :) Have fun!

    ReplyDelete
  20. wah,,,anak branak bertempur ni..i ade pakai name u dlm komen i kt blog i psl lumut ....tq

    ReplyDelete
  21. Arggghhh.. Jeles.. Ku pi tmpat bowling pn tak penah.. Nengok dari luar jek.. Gerun bila ku dengar ade longkang dlam bowling.. Ngehehe.. ;p

    ~ hebat laa mak.. ptut laa awek muda.. eh silapsss.. awet muda.. ngee.. ;)

    ReplyDelete
  22. wah.., champion bowling rupanya..
    best enjoy dgn family...

    dpt klik nuff!

    ReplyDelete
  23. haha, kita mmg xtahu main boling, so, kita main straight sajeee :)

    ReplyDelete
  24. seumur idop x penah main boling..kesian sungguh..baru ingat nak berguru dgn cik epal..bole x??? bole la..bole la..(sambil merayu manja) :P

    ReplyDelete
  25. tip yang bagus. patut la aku asik masuk longkang je kalau main. tengok pin rupanya.

    ReplyDelete
  26. waahhh, maksu pun tak reti nak main boling2 ni, main batu seremban pandai ler

    ReplyDelete
  27. huhu
    blh buat wakil negara nie

    wakakaa

    ReplyDelete
  28. cikhel wakil poli..tp kalah bile lawan antara poli..hakkk lama dah tak men ne,,ade pulak entry ne gegel pulak nak main,,hahaha

    ReplyDelete
  29. aku pakai size 2...x5...hehe

    men boling buah nyor besh gak

    ReplyDelete
  30. aku pon dah lame xmaen bowling owh~!

    ReplyDelete
  31. cik epal ajar aien bowling leh..
    aien 4 kali g bowling tp xmen
    sekadar tgok =p

    ReplyDelete
  32. lama tak main bowling nie teringin pulak

    ReplyDelete
  33. bestnyer dpt family yg sporting ek//

    ReplyDelete
  34. milla takleh buh gamba bunda bnyk2 dlm belog.. nnti bunda keperasanan.. bunda bukak my belog everyday ohhh~

    ReplyDelete
  35. cayalah ibu n maklong cik epal..
    main bowling siot!!

    ReplyDelete
  36. hahah, masih vogue aunt and mom uuu!~

    ReplyDelete
  37. jom sparing ngan ak..
    de beran
    heh

    ReplyDelete
  38. aktiviti yg bagus di kala raya haji. hehe. Cik Epal ni gaya2 strike je nih, dasat2.



    btw click jaya mall!

    ReplyDelete
  39. Lama x main bowling, jum bowling lagi!cik epal

    ReplyDelete
  40. yeay..i pun crazy bowling..hehe...kalu blh everyweek nk main..hee

    ReplyDelete
  41. pndai gak ek ko main bowling? bpe kali tersungkur? ekekekeh

    ReplyDelete
  42. kt uitm masuk kelab boling. tp x pena berpeluang main real2 time msk kelab neh.

    sedih x?

    ReplyDelete
  43. baling bola bowling selepas makan daging korban mungkin boleh mengurangkan kadar bola masuk longkang kot.

    ReplyDelete
  44. memang stu fam men boling ke cik epal??

    ReplyDelete
  45. terer tu main bowling,

    den main paling byk pown 80++ je kejatuhan pin..huhuhu


    respect la mak cik epal..!

    ReplyDelete
  46. jom la lwn pakcik.. pakcik ske meluncurkan diri kat lane 2.. kompem..stike oh

    ReplyDelete
  47. t la kita fight..
    tgok sape hebat..
    haha..

    ReplyDelete
  48. ok apa main bowling waktu raya.... he he he.......

    cik epal.. kalau free mintak tolong le isi survey........

    http://peribadiz.blogspot.com/2009/12/jom-survey-nuffnang.html

    ReplyDelete
  49. tak berapa pandai main bowling ni walaupun pusat bowling terbesar kat Asia Tenggara ada dekat-dekat tempat keje ni

    ReplyDelete
  50. cantiknye~~


    between..about nuffnag tu mmg agk sukar...google ads lagi derita...

    harap dapat jenguk

    http://hyperbuatduit.blogspot.com

    ReplyDelete
  51. wehu....best giler mak cik epal....huaaaaa....tp sya tak reti main lansung...kang x psai kepala org sya lesing! kekekee

    ReplyDelete