Tuesday, November 17, 2009

hargai IBU anda sementara dia masih hidup...

hari ni aku BAIK..aku nak bodek IBU aku...haha..aku harap IBU aku baca entri ini..kalau IBU aku tak baca..nanti aku akan PAKSA jugak dia baca....



ini IBU aku..IBU aku sangat comel.. (saja aje bodek bagi IBU aku kembang hidung baca karang..)



muka ibu aku licin..muka aku penuh dengan jerawat..hehh..bila la muka aku nak licin?? dulu ibu aku selalu pesan.."jangan pakai MEKAP..nanti dah tua karang muka tak berseri..asyik nak mekap je nanti.." tapi aku DEGIL..aku pakai jugak mekap..habis naik jerawat berbijik bijan kat muka aku..mungkin sebab DERHAKA dengan perintah ibu aku barangkali...tak pe..aku REDHA~



ramai orang cakap IBU aku muda..ala...tak ada la muda sangat pon sebenarnya..tua la jugak daripada aku.. (nada jealous)



aku yang muda ni pulak muka macam orang tua...aku tanya jugak petua ibu aku ni macam mana bolek kelihatan awet muda...ibu aku cakap..


@kalau bangun je pagi..terus minum air suam
@solat jangan tinggal..kalau ada masa free..baca Al-Quran..
@hati mesti bersih..jangan ada HASAD DENGKI dekat orang lain.. (ini penting)


ada lagi ibu aku bagi..tapi aku ingat 3 ni je la...tapi aku bukan amalkan sangat pon..sebab tu aku banyak kena KUTUK...wakakaka....




aku rindu la dekat ibu aku..rindu nak kena cium dengan ibu aku...aku tahu..mesti ibu aku rindu jugak kat mulut pot pet pot pet aku ni jugak.. (perasan betul aku..OVER tahu?)



kalau balik rumah..aku selalu kena dera basuh kain..sidai kain dan lipat kain..bila habis lipat je kain..mesti ibu aku cium pipi aku..weee..suka..suka...! dia cakap... "raaaajiiinnnn anak ibu.." padahal tak ada la rajin mana pon aku..kalau tak suruh..jangan harap la aku nak buat...wakakaka....



aku rasa IBU aku boleh masuk rancangan GADIS MELAYU TV9 ataupun majalah DARA.COM...ewaaahhhhh....



aku dengan ibu aku ni macam BESTFRIEND..semua benda aku cerita dekat ibu aku....masa putus cinta dulu pon selamba badak aje aku pergi cerita kat ibu aku sambil nangis nangis terpekik terlolong....ibu aku pesan....


"kalau nak cari lelaki nak buat suami...biar dia yang sayang kita lebih...bukan kita yang terhegeh hegeh sayang dia lebih.." betul jugak cakap ibu aku tu...haihhh..bila la aku nak jumpa lelaki yang sayang aku lebih ni....


sebenarnya manusia ini tidak pernah menghargai apa yang ada dekat depan mata kita...marilah kita sama sama perbaiki diri untuk menjadi anak yang soleh dan solehah...menjadi permata keluarga dan pembimbing ibu ayah kita di SYURGA nanti...agar kita tidak menyesal di kemudian hari...apabila tiba waktu yang pasti bagi setiap hamba-hambaNYA yakni saat kematian...janganlah kita MENYESAL...takutnya aku bila sebut pasal kematian ni..huhu...aku pon nak balas jasa ibu ayah aku jugakkk....penat penat dia orang lahir dan besarkan aku....


iklan silky girl='mak saya cakap, kalau nak tengok rupa isteri kita bila dah tua, tengok mak dia, bila saya tgk mak awak tadi, senaaaang hati saya'


haaa..paham paham aje la maksud tersirat kenapa aku tempek quote iklan silky girl ni...wakakaka :D

p/s: aku harap IBU aku boleh tinggalkan komen selepas baca entri ini...itu pon kalau ibu tahu la macam mana nak komen...haha....setahu aku ibu aku tahu baca je blog aku...dan baca komen komen ANONYMOUS.....ibu tahu main game CHUZZLE DELUXE aje bila bukak laptop...ibu aku pon baca komen ANONYMOUS tu kadang kadang tergelak jugak...tak semenggah betul masing masing...hehhh...

p/s/s: nanti aku nak buat special entry dedicate untuk ayah aku yang KACAK pulak..tunggguuuuuuuuuu....

145 comments:

  1. hahah..
    kaki bodek..
    ngeeeeee..engt nk klik nuff,,
    tp nuff tdo tak bangn2..isk2..

    ReplyDelete
  2. comelnyeee ibu kamu..pttla kamu comel jgk.. :)

    ReplyDelete
  3. eh! ibu ko lagi comel dari ko aa.hihih..

    ReplyDelete
  4. yg pling x leh blah...
    masukkan jgk iklan silkygurlz tue..
    huhuhuh..

    nak cari laki yg syg kite lebey??
    insyaAllah...
    one day...

    ReplyDelete
  5. nice entry, ibu anda sgt sweet :)

    ReplyDelete
  6. wa
    cantik la ibu cik epal..


    erm,
    rindu-rindu jgk dkt ibu saye
    ;(

    ReplyDelete
  7. lawa ibu cik epal.
    hehe.
    nk kne puji cik epal jgak la nie.
    mcm iklan silky girl 2.
    ;)

    ReplyDelete
  8. waaaaaaaaaa...lawanya mak cik epal ni..

    cik epal pon lawa ape...

    mcm besa klik la iklan den cik epal..

    ReplyDelete
  9. baek punya....
    hehehe
    dr tgh panas2 jd sejuk je pas baca blop2 u...
    thanks

    ReplyDelete
  10. ibu selalu yg terbest kn.. hoho..

    x sabar mau balik umah.. nk cite mcm2 bnda kt my mom.. hoho

    ReplyDelete
  11. awak.. muka awk licin jek sye tgk...
    jgn nk tipu ade jerawat.. hehe..
    but u look alike like ur mom..
    + canggih la ur mom reti men2 game sume nie..
    bonda sye reti anta email jek..
    bnde len xreti.. huhu..
    nyway.. thanx for the entry...
    dia sgt2 mberikn pgjrn buat sye.. :)

    ReplyDelete
  12. eh btol cantik nih huu cam datin..nk jgk bodek ibu ko haha

    ReplyDelete
  13. ah ibu ku lg cun dari aku.tp sy bangga sbb die ibu sy..dari sekolah lg klu mak akak dtg ambik report kad mesti cikgu tanya 'kakak awk ke?mak awk xdtg ke hazwani?'smpai mak akak xmoh dtg sbb bosan dgn soalan2 2..

    dah biase sgt smpai naek meluat plak..hoho

    ReplyDelete
  14. "aku kalau jalan dengan IBU aku ni..mesti orang ingat aku ADIK dia..."

    nampak sangat kau dah tua

    ReplyDelete
  15. samala dengan mak kita..dia sangat kelakar..dia nak kerja pun tanya my youngest brother, macam budak kecik sikit, tp i love her..walaupun dia macam tak boleh jadi decision maker..hehe

    ReplyDelete
  16. i la yg syg u lebih...hehe..k la tk cre k

    ReplyDelete
  17. kalau kte tak angkat bakul kte, siapa lagi nk angkatkan????
    hahahahaa.
    (;

    klu i sidai kain, my mom tak cium pun,jealous gle. die cume akn kte,"kalau tak suruh, mmg tak buat!" mungkin my mom lebih realistik.heheh

    ReplyDelete
  18. x sbr nk tgok muke ayh cik epal!

    ReplyDelete
  19. hebatnye mak ko c.epal....

    smpaikn salam kt mak ko ye...hua3^^

    ReplyDelete
  20. huhu..kite same la..
    umi kite pun orang cakap nmpk muda..
    i jeles..i jeles..i jeles..(smbil hentak2 kaki)
    1 lagi petua awet muda,stiap kali mandi,niat mandi wajib so kita selalu bersih,muka pun berseri la (even muke i pon penoh berjerawat..hoh)

    ReplyDelete
  21. Comellah ur mom cik epal! nampak muda sgt :))

    ReplyDelete
  22. Dlm hp pn nk commet jg.internet problem la.hu.

    Br nk buat entry ibu jg cuti2 cmni.tp xpe.ibu cik epal,ibu hbz jg.kan?

    ReplyDelete
  23. Dlm hp pn nk commet jg.internet problem la.hu.

    Br nk buat entry ibu jg cuti2 cmni.tp xpe.ibu cik epal,ibu hbz jg.kan?

    ReplyDelete
  24. cik epal salammmmmmmmm

    ya betul la...ibu awak nampak muda.....knp jelous lak..patutnya awak seronok....sbb nanti bila awak tua org akan kata awk dan anak awk pulak adik beradik...

    tgk tak iklan dafi ngan syarifah amani....heheheheh yg dafi usha mak
    s.amani...ayat dafi kata apa...kalau nak tgk awak masa tua tgk la ibunya...hheheheheh

    ReplyDelete
  25. dik,
    satu lagi rahsia nak awek muda,
    makan petai.
    sebab petai kaya dengan antioksidan.

    kehkehkeh~

    ReplyDelete
  26. waaaaaaa~
    rindu kt mak jugak =(((

    ReplyDelete
  27. comelnya ibu kau. kalah kau.haha

    ReplyDelete
  28. somehow you look like your mum.. =)
    i love my mum!

    kenwooi.com

    ReplyDelete
  29. Masa dia masih ada ni cepat2 kasi dia menantu...... hehehe.

    ReplyDelete
  30. cantiknye ibu anda!

    saya sangat faham maksud iklan tu.

    hehe..

    ReplyDelete
  31. a'a mak kamu memang comel.

    iklan silky girl='mak saya cakap, kalau nak tengok rupa isteri kita bila dah tua, tengok mak dia, bila saya tgk mak awak tadi, senaaaang hati saya'

    tak bleh blah ayat atas tue.. tu namanya dafi suka orang lebih tua dari dia..

    ReplyDelete
  32. cik epal yayang,, sama lah pesanan ibu kamu dgn mak sy..
    'kalu kita nak cari laki buat suami,, biar yg syg kita betul2,, bukan yg kita je syg dia betul2..' huuu~~ ibu kamu chantek :)

    ReplyDelete
  33. kata mak sy...kalau nak ngurat perempuan..kena tgk mak dia dulu...wakakakaka..siyes..wajah mak kau sungguh redup...bertuah kau...mak aku pun cun gak lor~~~~credit utk semua mama didunia la..

    ReplyDelete
  34. cik epal...betul gak kata ibu cik epal tu..kalau nak cari suami atau isteri biar dia syg kita lebih...kita tamo terhegeh2..terima kasih ibu cik epal...

    ReplyDelete
  35. hihihi...
    situasi kite sama laa ngn kamoo..
    owg asyik ckp mak sya ni mude lg..
    dier sya adek dier..
    nseb baek xe plk yg ckp sya akak mak sya...
    hahaha..
    sowy dh lma xmelawat blog kamoo..
    so bz this sem..
    now im free..
    can blogging everytime..
    heee
    ;)

    ReplyDelete
  36. saya pun syg ibu saya. eh tak tak. emak saya. wee~!

    ReplyDelete
  37. U r rite.Ibulah ratu hatiku.Tanpa ibu siapalah kita....Macam pernah tgk ibu u tapi di mana ye?

    ReplyDelete
  38. ibu cik epal memg napak muda
    langsing lagi tu

    ReplyDelete
  39. wah, ur entry make me miss my mom :(
    btw, hai :P

    ReplyDelete
  40. wah ur ibu sangat sweet mukanyer. very berseri2!

    ReplyDelete
  41. okeh
    nampak motif entri ni
    kat iklan silky girl tu
    hahaha

    yep hargai ibu anda
    mommy ku pun dah xde :(

    heh ada mr potato!

    ReplyDelete
  42. lepas tue wat entry pasl bro pulak

    xkisah la epal nk angkat ape pun...asalkan jgn angkat ken je

    ReplyDelete
  43. hahak..

    cik epal..

    promote si ibu nmpk..

    bgos2..

    nanti ibu bace..

    die tros bg blanje seap bonus utk 7 keturunan...

    cayalah..

    ReplyDelete
  44. ibu ko bape umo die weh??baye akak aku je tgk..

    ReplyDelete
  45. chantek nyer ibu kamoo dik...

    kim salam kat ibu yer..

    =D

    ReplyDelete
  46. mak kte pon salu pesan camtu,,kalo nak carik lelaki nak buat suami..biar dia yg sayang lebih kat kte bukan kte yg terhegeh2 sayang dia cam nak mati,terkena cikhel,,huhu tu sebab kte merana gile bile putus sebab kte yg sayang lebih2222222..haa lebih kan,,haha

    ReplyDelete
  47. hahahaha..kelakar tul la cik epal srg nie..
    tul..kdg2 kita xperasan kita xhargai apa yg ada depan mata..bila ia hilang,baru lh masa tu nak nyesal..

    mmg betul kata ibu cik epal..nak cari suami..cari yg sygkn kita lebey..tp mcm akak..selalu diorang je lebey2 sygkn akak..tp akak xde hati langsung kt diorang..mcmn tu ye??..huhu..

    ReplyDelete
  48. kite beruntung sebab punya ibu yg sporting morting macam ni kan... sis ngan mummy sis pun sangat sempoi cam kawan2 jerk.... sis tak pernah sorok pape dr dulu sampai sekarang nak2 pupy2 love sis... ihiks...=D

    kawan2 sis pun sgt senang ngan mummy sis...=)

    btw, ur much is beautiful ;-)

    ReplyDelete
  49. yup..sygi la ibu kita sementara masih ada, bila dh tak da nanti baru kita menyesal..masa tu pendek sebenarnya jgn di tangguh2kan nya..sy menyesal krn tidak menunjukkan kasih syg pada arwah ibu ketika masih berpeluang..skrg padan la muka,terkilan tak sudah..

    ReplyDelete
  50. Cantik giler ibu awk..
    pinjam yerh..
    heheh...
    bole aa..
    hahaaaaaa

    ReplyDelete
  51. uih,ibu dia pun mengancam jugak lerr.. ni yg nak mengorat ni.. haha

    ReplyDelete
  52. nak ngorat cik epal kner ngorat ibu dia dulu..
    huhuhu..

    ni nak ngorat cik epal ker nak ngorat ibu cik epal..
    huhuhu...

    ReplyDelete
  53. mak cik epal,,awet mude aouh :))

    ReplyDelete
  54. muke cik epal cam ibunyer..,
    same2 cantek..

    ske belog inie..,
    teruja n thans akk coz sudi komen en3 kite..

    prettyprettywowmira.blogspot.com

    ReplyDelete
  55. ok konfem pasni jakel amik ibu cik epal jd model ariani...let go la ekin tu..xlaku dah keke

    ReplyDelete
  56. cantiknyer ibu cik epal..=)
    no wonder laa cik epal pn comel..
    ngee~

    ReplyDelete
  57. orang kata,sebelum ushar anak..kita kena ushar mak die dulu..erm,btl3..honestly,makcik mmg cantik..mana tak tumpah nye kuah klu tidak ke nasi..:)

    ReplyDelete
  58. moon porlo;

    dah jadi first dah tuuuuuuuu..

    ReplyDelete
  59. kesengalan terserlah;

    alaa..bangunkan la nuff tu ;)

    ReplyDelete
  60. mr penyubiru;

    tu la jeles la tuuuuuuuuuuuu

    ReplyDelete
  61. ghostone;

    iklan silky girl haruuusss adoo...haha..


    maybe..one fine day..insyaAllah ;)

    ReplyDelete
  62. anisa hang tuah;

    ibu anda dekat mana???

    ReplyDelete
  63. nyna;

    suruh dafi la pujiiiiiiiiiiii

    ReplyDelete
  64. violetles;;

    ok..nanti saya terjah saya klik ;)

    ReplyDelete
  65. tantan;

    uiksss kenapa panas panas tuuuu??

    ReplyDelete
  66. chah;

    haaa..nak cerita apa tuuuuuuuuu???

    ReplyDelete
  67. aliah;

    uihhh..licin kemenda alahhh..banyak la jerawattt.....ibu saya tahu main game itu ajeee ;)

    ReplyDelete
  68. im heppie;

    tak mo dia jadi datin... :D

    ReplyDelete
  69. wanie san;

    "kakak awak ke??" haha..dah biasa dah kena dulu masa amek report card..macam tu jugak cikgu cakap :D

    ReplyDelete
  70. siggplus;

    kau jeles la tu aku dah tua

    ReplyDelete
  71. tia;

    tak boleh jadi decision maker??? kenapa?? hehehe... bagus bagus..sayang mak ;)

    ReplyDelete
  72. fifi hanie;

    betul betul..kita je la yeng perlu angkat bakul sendiri..tak kan nak suruh orang angkatkan pulak..tu pemalas namanya..huakaka...


    nanti anak u..u cium la dia ;)

    ReplyDelete
  73. sophie;

    hehehehe....ayanh saya?? tunguuuuuu

    ReplyDelete
  74. fik autoz;

    uihh..asal lak mak aku hebat????

    salam akan disampaikan

    ReplyDelete
  75. fik autoz;

    uihh..asal lak mak aku hebat????

    salam akan disampaikan

    ReplyDelete
  76. iman;

    niat mandi wajib tu hari hari ke masa mandi??? jerawat ni tah bila tah la nak hilang..huhu

    ReplyDelete
  77. hbz;

    num duapolohlapan kottttttt :D

    ReplyDelete
  78. wanie;

    tak ada la muda sangattt ponnnn..wakaka

    ReplyDelete
  79. hbz;

    lu jangan nak perasan...bila masa ibu gua jadi ibu lu haa?? :D

    ReplyDelete
  80. hbz;

    lu jangan nak perasan...bila masa ibu gua jadi ibu lu haa?? :D

    ReplyDelete
  81. besi;

    salam....
    tak ada la jeles mana pon..saje je buat buat jeless...wakaka...


    nanti nak tengok anak saya pula ye macam manaaaa... :D

    ReplyDelete
  82. azlin ilman;

    makan petai???? betuuulll ke??

    ReplyDelete
  83. bibie;

    lu jangan nak perasan bibie!

    ReplyDelete
  84. rafiq;

    memang kalah ponn..huahuahua

    ReplyDelete
  85. kenwooi;

    i love my mom too..thanks 4 drop by ;)

    ReplyDelete
  86. toknabe;

    siapa la pulak nak jadi menantu dia..huhu

    ReplyDelete
  87. pink butterfly;

    perhatikan maksud tersirat iklan itu ;)

    ReplyDelete
  88. saed ramadhan;

    dafiii tu memang macam tu..hahahaha...awak pon suka orang tua dari awak ke?? :D

    ReplyDelete
  89. babymilosh;

    haaa..tahu tak pe...jangan kita yang terhegeh hegeh sayang diaa ajeee...nanti karang merana..kalau dia sayang kita macam ti x pe la jugakk

    ReplyDelete
  90. alvin takda rumah;

    haaa..tengok la mak awek anda..haha...tapi jangan kawen dengan maknya pulak...


    semua mak cun cun ;)

    ReplyDelete
  91. cik ateen;

    waaa...abes exam dah ke tuuu dah free?? hehehehe....mak kamu memang muda la ea???

    ReplyDelete
  92. niesz;

    semua orang sayang mak diaaa ;)

    ReplyDelete
  93. nurfatehah;

    panggil ibu emak ea??

    ReplyDelete
  94. eyriqazz;

    haa..penah tengok kat mana?? jeng jeng jeng

    ReplyDelete
  95. hasni;

    uihhh....memang slim...kalah saya

    ReplyDelete
  96. nisa;

    hai nisa ;)

    where r ur mom??

    ReplyDelete
  97. arieza;

    hehehehe...berseri macam mana tu??

    ReplyDelete
  98. noorlaila mohamed nor;

    yesss..itu yang kita cari! haha :D


    emmm...ur mom dah xde ke?? sorry..huhu

    ReplyDelete
  99. framestone;

    nak buat apa pasal bro?? hehe ;)

    ReplyDelete
  100. mohd firdaus;

    tak ada la nak promoteeeee...nak promote iklan silky girl tu ajee..wakaka :D

    ReplyDelete
  101. chokio_nia;

    tah..aku pon lupa berapa umur mak aku.. :D

    ReplyDelete
  102. yanie;

    ok..salam akan disampaikan ;)

    ReplyDelete
  103. helena's;

    haaa...memang ponnn..nanti bila frust..frust menonggeng..sebab kita yang dok beriya sayang dia..dia bukan sayang kita ponnn :D

    ReplyDelete
  104. ceritera kaseh;

    wahhh..ramai naaauuu yang sayang akak lebih ni...bagus la..banyak pilihan..boleh la kawen ramai ramai.. :D

    ReplyDelete
  105. ceritera kaseh;

    wahhh..ramai naaauuu yang sayang akak lebih ni...bagus la..banyak pilihan..boleh la kawen ramai ramai.. :D

    ReplyDelete
  106. misz beauty;

    waa...spoting jugak ea?? bagus..appreciate it! kita pon selalu puppy love jugakkk..haha...


    boleh la jumpa ibu sis nanti ;)

    ReplyDelete
  107. yana2605;

    tak apa la..menda dah jadi kan...nak buat macam mana..takdir tu..kena redha... ;)

    ReplyDelete
  108. lotikus disarimankan;

    hehe...mesti la mak kamu gorgeous ;)

    ReplyDelete
  109. adlina hanisah;

    uihh..nak pinjam bawak mana?? :D

    ReplyDelete
  110. adlina hanisah;

    model gapo pulak?? :D

    ReplyDelete
  111. kamezaim;

    berani la nak mengorat..fire karanggg

    ReplyDelete
  112. kamezaim;

    berani la nak mengorat..fire karanggg

    ReplyDelete
  113. mr azrai marceel;

    sila la mengorat yeeee..kalau rasa nak kena firee :D

    ReplyDelete
  114. hamira;

    mak saya laaagiii cantekk ;)

    ReplyDelete
  115. gee ryder;

    mak saya selalu pergi ariani tu..tapi tak penah lak terserempak dengan ekin..haha :D

    ReplyDelete
  116. rowena chasez;

    tak ada la comel sangattt..tapi ibu saya yang comelll :D

    ReplyDelete
  117. epi;

    tumpah kuah tu macam mana kalau kat nasi ayam?? hehehe...
    hebes la..semua nak usha ibuuu :D

    ReplyDelete
  118. sugar n spices;

    saya sayang ibu saya :)

    ReplyDelete
  119. saja ak ckap mak ko hebat...mesti ko jeles,hua3^^

    ReplyDelete
  120. ayuu laa ibu cikepal :) tenangg je tgok . kimsalam ea :D

    ReplyDelete
  121. mudenya ibu cik epal..cantik gtew..nanti sok bak kata silky girl, cik epal mesti awet muda je samapi ke tua..huhuhu bestnyer..

    i luv my mum too!

    ReplyDelete