Tuesday, October 27, 2009

janganlah kamu lalai dan lagha dengan NIKMAT DUNIA




Raihan-I'tiraf

Wahai Tuhan ku tak layak ke syurga Mu
Namun tak pula aku sanggup ke neraka Mu

Ampunkan dosa ku terimalah taubat ku
Sesungguhnya Engkaulah Pengampun dosa-dosa besar

(arabic verse)
Ila hilis tu lilfirdausi ahla
Wala aqwa alnnaril jahim
Fahabblitau batau wafir zunubi
Fainnakarob firul zanbi azim

Dosa-dosaku bagaikan pepasir di pantai
Dengan rahmat Mu ampunkan daku Oh Tuhan ku

Wahai Tuhan selamatkan kami ini
Dari segala kejahatan dan kecelakaan

Kami takut kami harap kepada Mu
Suburkanlah cinta kami kepada Mu

Akulah hamba yang mengharap belas dari Mu


p/s: sekadar renungan kita bersama wahai sahabat..aku suka lagu ni..kalau menghayati lirik dia..aku boleh menitiskan air mata..

31 comments:

  1. teringat zaman muda2. aku selalu nyanyi lagu ni. layann.

    ReplyDelete
  2. salam
    sya pun suka
    boleh meginsafkan :)

    ReplyDelete
  3. btol2...

    klu gua lak dgr lagu hijjaz:

    sahabat ku teman sejati ku..


    mmg berair beb...!!!

    ReplyDelete
  4. lagha ? lama tak dengar perkataan ini. posting baik teruskan cik epal.

    ReplyDelete
  5. cikepal....
    thankz sbb promote lagu kita.. ahahahah..
    sungguh perasaan aiza nieh..
    aiza pun trasa nak insaf jea trus bila dgr lagu nieh..
    hik3..

    ReplyDelete
  6. tetiap kali aku dgr lagu ni, mata aku mula jadi kaca-kaca, lalu bibit2 air mata aku mula nampak..cis!

    ReplyDelete
  7. nice entry! kalau nak lagi insat sila lah berkunjung ke blog saya. tentang akhir zaman, kedatangan Imam Mahdi, Nabi Isa a.s, dajal, konspirasi dunia, kebenaran Islam, pertubuhan rahsia dan banyak lagi. http://holywar-efairy.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. yup..lgu ny besh..dgar rase damai je.

    ReplyDelete
  9. lagu ni aku dengar boleh nangis woo..

    ReplyDelete
  10. betol tuuu..dunia sementara je..tuhan duga bagi kesenangan. Itupun dugaan tu...

    ReplyDelete
  11. cik epaL......
    vogue GitUe............(^_^)

    ReplyDelete
  12. sejuk perut ibu mengandung..
    rasa mcm letak ice cube je kat perut...;p

    ReplyDelete
  13. ehehe..
    ejam tringat dulu mase kat kolej..
    ramai pasang doa taubat nie...
    lagi2 ade yang cari yang budak bace doa nie...
    sedeyh sgt..

    ReplyDelete
  14. byknya idea dia update blog =D

    kita dah ketandusan idea
    ahahaha

    jumaat ni baru ada aktiviti ley post
    ahahaha

    hu~~

    uit
    pe cite?
    sihat ka? =)

    ReplyDelete
  15. touching la..
    thanks..bgs jg ade selit2 entry camni..kalau tak, 24jam bloggin je..

    ReplyDelete
  16. still remember the doa walaupun almost 20 tahun meninggalkan Maahad Hamidiah.

    Erghhh....konfius orang kalau tau aku ex student MH.

    Oh NOOOOOOOOO!!! Wadepak.

    ReplyDelete
  17. menginsafkan~
    adui..byk dose aku.huhu..

    ReplyDelete
  18. akhirmya cik epal da insaf....hehehe

    ReplyDelete